Bertahan Overhaul sakit pusat tumbuh Kesihatan

October 4, 2010 at 7:54 am

WASHINGTON – Ini adalah inti dari remake penjagaan kesihatan Presiden Barack Obama, hak garis hidup yang tersedia saat ini untuk orang yang terdedah masalah perubatan yang telah membuat mereka uninsurable.
Namun Keadaan Pra-ada Insurans Rencana mulai musim panas ini tidak hidup hingga harapan. Pendaftaran tertinggal di banyak bahagian negara. Orang-orang yang boleh manfaat mungkin tidak mampu membayar premi. Beberapa pejabat negara yang menjalankan mereka sendiri “kolam berisiko tinggi” telah menunjukkan potensi masalah.
“Kolam risiko persekutuan telah jelas memberikan akses kritis, dalam beberapa kes menyelamatkan nyawa akses, untuk insurans kesihatan,” kata Amien Goldman, ketua sebuah persatuan kebangsaan dari kolam insurans negara berisiko tinggi. “Yang mengatakan, pendaftaran setakat ini lebih rendah daripada yang kita harapkan.” Goldman menjalankan kolam Wisconsin negara, serta rancangan persekutuan di negara itu.
California, yang mempunyai wang untuk sekitar 20.000 orang, telah menerima kurang dari 450 aplikasi, menurut seorang pegawai negara. Program di Texas telah berdaftar sekitar 200 oleh awal September, seorang pegawai di negara yang mengatakan. Di Wisconsin, Goldman mengatakan mereka telah menerima kurang dari 300 aplikasi setakat ini, dengan ruang untuk sekitar 8,000 orang dalam program ini.
Itu bukan cara yang seharusnya untuk bekerja.
ekonomi Kerajaan baru-baru ini diproyeksikan sebagai sebagai April yang 375.000 orang akan mendapatkan pertanggungan tahun ini, dan mereka mempersoalkan apakah 5000000000 $ diperuntukkan untuk program tersebut akan cukup.
Pejabat persekutuan tidak akan memberikan nombor pendaftaran, mengatakan beberapa negara besar belum pergi.
“Kami tidak berfikir ini adalah turun untuk mula lambat,” kata Jay Angoff, pengarah pejabat pengawasan insurans baru di Jabatan Kesihatan dan Perkhidmatan Kemanusiaan. “Kami kira ini semakin ke permulaan yang baik dan tertib.”
Angoff mengatakan dia yakin lebih ramai orang akan mendaftar, dan ia menunjukkan program ini ditubuhkan dalam waktu dekat rekod.
Apa yang terjadi dengan Pre-Existing Condition Insurans Rencana adalah penting kerana itu boleh petanda masalah dengan perubahan besar di bawah undang-undang yang masih beberapa tahun lagi.
Bagi mereka yang masuk ke dalam program, ini boleh menjadi changer hidup.
Menguruskan guru Gail O’Brien, 52, yang tidak diasuransikan dan menghadapi rawatan kanser yang akan meninggalkan keluarganya sangat dalam hutang. Dia sekarang membayar $ 495 per bulan untuk merancang dengan $ 5000 deductible tahunan. Dia memiliki jenis kanser sistem kekebalan tubuh, dan hanya satu rawatan kemoterapi berjalan menjadi $ 16.000.
“Ketika saya didiagnosis, mereka mengatakan saya mempunyai peluang 60 peratus menjadi sembuh,” kata O’Brien, dari Keene, NH “Itu peluang yang cukup bagus, tapi saya juga sangat bimbang tentang kewangan Sekarang saya tidak merasa. seperti kita tidak mampu membayar rawatan. Ini ditetapkan untuk kita … dan aku tahu aku akan mengalahkan ini. ”
Obama mengumumkan rancangan musim gugur lalu dalam pidato perkhidmatan kesihatan kepada Kongres.
“Bagi orang Amerika yang tidak boleh mendapatkan insurans hari ini kerana mereka mempunyai keadaan kesihatan yang sudah ada, kami akan segera menawarkan liputan rendah kos yang akan melindungi anda terhadap kehancuran kewangan jika anda menjadi sakit parah,” dia berjanji.
Hasilnya adalah sebuah program yang menawarkan insurans kesihatan untuk orang dengan masalah perubatan dengan harga rata-rata orang yang sihat akan membayar, walaupun itu belum tentu murah. Untuk memenuhi syarat, anda mesti mempunyai mempunyai masalah mendapatkan insurans kerana keadaan perubatan, dan telah diasuransikan selama sekurang-kurangnya enam bulan. Hanya warga negara AS dan penduduk undang-undang boleh mendapatkan bantuan.
Program ini akan berlangsung sampai dengan tahun 2014, ketika undang-undang kesihatan baru memerlukan insurans untuk menerima semua pemohon tanpa sejarah perubatan. Kebanyakan negara bahagian memilih untuk mengambil wang persekutuan dan desain program mereka sendiri. Namun di 23 buah negara bahagian dan Daerah Columbia, kerajaan persekutuan menjalankan rancangan tersebut secara langsung.
Dalam wawancara, pejabat negara dan para ahli bebas mengangkat beberapa potensi masalah.
_Premiums Mungkin di luar liputan. Di banyak negara, orang di usia 40-an dan 50-an wajah premi bulanan berkisar dari $ 400 sampai $ 600 dan lebih tinggi. “Saya rasa ada beberapa kejutan pelekat berlaku,” kata Sabrina Corlette, seorang profesor Universiti Georgetown kajian. “Orang-orang yang mungkin memenuhi syarat-syarat yang baru mengetahui bahawa bahkan jika mereka boleh mendapatkan insurans, harga terlalu tinggi.” Pennsylvania, yang menetapkan premi sebesar $ 283 untuk semua umur, mempunyai masalah pemohon tidak mendapatkan.
_A Penghalang boleh merangkumi keperluan bahawa orang-orang akan tidak diasuransikan selama sekurang-kurangnya enam bulan dan bahawa orang-orang memberikan dokumentasi yang mereka telah ditolak oleh syarikat insurans. “Ada banyak orang yang tidak memenuhi kriteria untuk kolam persekutuan, khususnya enam bulan tanpa liputan,” kata Goldman.
menyatakan _In dimana kerajaan persekutuan menjalankan program secara langsung, rancangan insurans tidak menyediakan liputan untuk ubat resep sampai orang bertemu dengan seorang $ 2500 deductible tahunan. “Menerapkan ini … dikurangkan tinggi untuk manfaat farmasi merupakan hambatan nyata anda akses pengguna terhadap ubat,” tulis Steven Browning, seorang pegawai Texas, HHS pekan lalu.

Entry filed under: Berita Kesihatan. Tags: , .

Saham Asia naik di tengah kenaikan harga komoditi Korea Selatan mendominasi World Cyber Games


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: