Calon Menjadi Kreatif Untuk Membina Senarai Teks-Mesej

October 4, 2010 at 7:42 am

Jefferson City, Mo – Sebuah tanda dekat toilet berkata: “FLUSH Mesej Robin.” Di atas wastafel bilik kecil adalah cadangan yang lain: “. Teks WASH Robin”
Adakah ini semacam bilik potty-lelucon? Atau berteknologi tinggi grafiti?
Baik, sebenarnya. Para buletin bilik mandi sebahagian daripada strategi kempen yang dikira dengan calon Parti Demokrat Senat AS Robin Carnahan untuk mengumpul nombor telefon sebanyak mungkin untuk database teks-mesej.
Dalam politik 2010, nombor telefon wayarles telah menjadi barang berharga. Panggilan telefon darat semakin mendapat ditapis. E-mail kadang-kadang boleh dihapuskan bahkan sebelum mereka dibuka. Dan apa saja kelihatan seperti junk mail sering berakhir di tempat sampah. Tapi mesej teks mendapatkan perhatian orang – seketika.
“Dari perspektif kempen, teks yang besar, kerana ada peringkat terbuka sangat tinggi bagi mereka,” kata Carnahan. “Mereka muncul di telefon anda, sehingga sangat mudah untuk berkomunikasi dengan orang dengan cepat dan tahu bahawa mereka melihat bahawa sepotong maklumat.”
Seperti banyak calon tahun ini, Carnahan berupaya untuk menduplikasi kejayaan strategi sosial media kempen presiden tahun 2008 Barack Obama, yang membina sebuah database telefon besar dengan menjanjikan untuk menyampaikan khabar pick naib presiden melalui mesej teks. Obama menghantar mesej lebih dari 1 juta telefon dengan pengumuman itu. Ketika mendekati pilihan raya, Obama menghantar sms orang-orang lagi untuk menggalakkan mereka untuk memilih.
Tahun ini, Demokrat dan Republik sama-sama menggunakan trik, hadiah dan segala macam sarana grand untuk mengumpul nombor telefon wayarles mungkin penyokong dan pengundi.
Carnahan’s Republik lawan Senat, US Rep Roy Blunt, telah melakukan perjalanan sekitar Missouri dalam RV biru cerah dihiasi dengan kata-kata: “Teks JOBS untuk menumpulkan.”
Pada pembukaan hari untuk Brewers Milwaukee, Wisconsin Senator Russ Feingold meminta masyarakat untuk teks kempen dengan ramalan tentang siapa yang akan memenangi perlumbaan sosej maskot – Bratwurst, Poland, Itali, Hot Dog atau Chorizo. (The sosej Poland menang.)
Calon gubernur california Meg Whitman adalah menjalankan kontes trivia-mesej teks. Mereka yang benar menjawab pertanyaan tentang pasukan mana yang California telah memenangi paling College World Series judul menjadi layak untuk memenangi topi percuma.
Siapa pun yang teks “Tix” untuk 54608 – kod untuk kempen sebanyak US Rep Yusuf Cao, dari Louisiana – dimasukkan ke dalam kontes untuk dua tiket ke perlawanan 31 Oktober antara New Orleans Saints dan Pittsburgh Steelers.
Ada kontes teks yang berpusat mesej serupa musim panas ini ditaja oleh kempen Pemimpin Majoriti Senat Harry Reid. Las Vegas penduduk Matius Sorvillo memenangi hadiah tiket bernilai $ 1,000 untuk kerusi utama pada perlawanan Ultimate Fighting Championship.
Sorvillo mengatakan melalui mesej untuk boleh The Associated Press bahawa ia telah menjadi penyokong Reid jauh sebelum beliau memenangi pertandingan.
Itu khas banyak orang yang mendaftar untuk menerima mesej teks calon. Tujuan dari teks biasanya tidak menyasarkan yang sangat anda cari pemilih independen namun untuk mengenalpasti penyokong hardcore yang boleh dimanfaatkan sebagai penginjil politik untuk teman-teman dan tetangga.
“Saya melihatnya sebagai cara untuk menambatkan pemilih asas anda untuk organisasi anda,” kata Scott Goodstein, yang menjalankan usaha sosial Obama media dan jumlah Carnahan sebagai salah satu pelanggan di Revolusi Mesej, yang menyediakan teks-mesej dan perkhidmatan sosial media. “Mereka mungkin tidak membaca setiap bahagian surat langsung, mereka tidak mungkin membaca setiap e-mel, tapi orang membaca setiap mesej teks tunggal.”
Sekitar 4,3 bilion mesej teks yang dihantar setiap hari di AS tahun lalu, menurut kumpulan perdagangan yang berpusat di Washington, CTIA-Persatuan Wireless. Tidak ada cara untuk tahu persis berapa banyak dari mereka berasal dari kempen politik, tetapi peratusan akan kecil, kata Michael Becker, pengarah untuk Mobile Marketing Association, sebuah kumpulan yang mempromosikan pemasaran teks-mesej.
Masing-masing mesej teks boleh kos kempen mana saja dari beberapa sen bagi sepeser pun, kata Phil Sweatman, Presiden dan CEO ARX Mobile Inc, yang pelanggan termasuk Whitman dan Cao.
Untuk ahli politik untuk sepenuhnya memanfaatkan pelaburan, mereka perlu membuat kod teks-mesej mereka sebagai mencolok sebagai slogan kempen dengan memasukkan pada tanda-tanda laman, pelekat bumper dan di setiap iklan siaran atau mencetak, katanya. Dan mesej teks mereka menghantar juga harus mengikat ke media lain atau mendorong orang untuk mengambil tindakan tertentu.
“Kempen politik tidak cukup mendapatkannya lagi,” kata Sweatman. “Dalam rangka untuk membuat teks mesej yang berkesan, anda tidak boleh melihatnya sebagai teknologi mandiri – yang harus diintegrasikan dengan semua media lain anda pemasaran.”
Blunt, yang sedang berjalan terhadap Carnahan untuk kerusi Senat terbuka Missouri, telah membuat langkah ke arah itu. Selain RV-nya, “Mesej JOBS untuk Blunt” mesej telah muncul di website dan laman media sosial dan telah disebutkan selama beberapa acara kempen.
“Terus terang, kami cuba berkomunikasi dengan orang-orang dengan segala cara yang boleh kita fikirkan,” kata Blunt.
kempen Nya telah membina sebuah database nombor telefon bimbit sejak dilancarkan pada bulan Februari 2009 dan mengatakan setakat ini yang dihantar puluhan ribu mesej teks – menghitung beberapa mesej kepada pelanggan yang sama – memberikan update orang pada hal-hal seperti jajak pendapat awam dan iklan kempen . Pada hari pemilihan primer, Blunt menggunakan mesej teks untuk membantu mengukur jumlah undian pemilih.
Dalam kempen Carnahan, mereka yang menghantar sms kata-kata seperti “FLUSH”, “WASH” atau “BANGUN” semasa sidang Demokrat Mac telah menerima satu atau dua mesej teks seminggu tentang perkembangan kempen terkini. Hampir semua teks Carnahan’s menyertakan link internet ke video, iklan atau laman web kempen. Ketika Fox News Network baru-baru ini menggugat kempen Carnahan’s dugaan pelanggaran hak cipta untuk iklan TV, Carnahan menghantar mesej teks mendesak berjanji untuk berjuang sesuai dengan link ke website kempen menunjukkan sumbangan bermula daripada $ 10 hingga $ 2,400.
Carnahan mengatakan bahawa ia tidak mengetahui di depan waktu yang kakitangan kempen nya meletakkan poster bilik kecil mendorong orang untuk kata teks bilik mandi-berkaitan. Tapi dia telah memeluk pendekatan umum.
“Setiap teks baru dan nombor telefon yang anda dapatkan adalah penting,” katanya.

Entry filed under: Berita Dunia. Tags: , .

Amaran Keganasan AS Boleh Menyakiti Ekonomi Eropah Ledakan Di Plaza Melukai 15 di Mexico Utara


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: