Emanuel hits jalanan Chicago, membuat kes untuk walikota

October 5, 2010 at 2:24 am

CHICAGO – Minggu lalu, Afghanistan. Minggu ini, orang tua memprotes pembongkaran mencadangkan sebuah rumah taman lapangan.
Rumah Putih Bekas Ketua Staf Rahm Emanuel memukul kempen pada hari Isnin dan mendapat rasa tiba-tiba dari agenda sangat berbeza ia hadapi sebagai walikota Chicago – dan rintangan ia harus diatasi untuk dipilih.
Sehari selepas pembukaan kempen pada sebuah website baru, Emanuel di jalanan bersumpah untuk “mendengar dari Chicago – dalam hal tumpul dan jujur” tentang apa yang mereka inginkan dari walikota berikutnya. Banyak yang senang hanya untuk berjabat tangan, pelukan pertukaran, atau minum kopi dengan seorang lelaki keras Presiden Barack Obama tangan kanan bekas mengisi.
Tapi ia juga menghadapi skeptisisme tentang, niat nya kesetiaan dan apakah ia bahkan memiliki hak legal untuk mencalonkan diri sebagai walikota di bandar ia tidak tinggal di selama hampir dua tahun. Sebuah saingan beberapa potensi juga muncul di depan umum, walaupun berkeras itu tidak ada hubungannya dengan dia.
Perbincangan tumpul pada salah satu bahagian dari kunjungan Emanuel ke jalan yang ramai di persekitaran Pilsen sebahagian besar Hispanik adalah bahawa ia tidak cukup mendengar.
Di sana, sekelompok orang tua memprotes rencana pembongkaran rumah yang dikelilingi lapangan parkir sebentar kereta Emanuel’s. Mereka mengatakan ia berjanji untuk bercakap dengan mereka di trotoar, tetapi sebaliknya, setelah memasuki restoran untuk berjabat tangan dengan pelanggan, ia cepat menuju mobilnya tanpa henti.
Michelle Palencia, yang 6 tahun anak menghadiri sekolah yang menggunakan rumah lapangan perpustakaan, kata kumpulan tersebut dihadapkan Emanuel kerana tidak ada orang lain yang mendengar.
“Dia berkata, ‘Aku janji,'” kata Palencia. “Itu semua kita sudah mendengar adalah janji.”
Palencia kata Emanuel memang mengatakan dia akan menelefon – dan dia akan menunggu.

Skeptis dan Emanuel baik simpatisan sama disambut sebagai dia berkempen di sebuah stesen kereta api pusat bandar, restoran dan di sepanjang South Side Street sibuk Pilsen’s 18.
Izola luar Restoran, sebuah benteng untuk pemimpin hitam Chicago dan merupakan kegemaran para walikota kulit hitam pertama bandar, Harold Washington, cukup banyak carian rasa ingin tahu mengatakan mereka pernah mendengar tentang Emanuel. Di dalam, disuguhi sarapan $ 13 dengan Emanuel, trio orang tempatan mengatakan kepadanya keprihatinan mereka – pengangguran, pendidikan, jenayah.
“Dia akan harus meyakinkan kita dia akan membuat perbezaan,” kata Restoran Paul Bryson, 46, seorang remodeler bilik mandi.
Paul Johnson, seorang pekerja pembinaan yang digunakan Emanuel lawatan ke restoran untuk memprotes kerja akan pendatang haram, mengatakan hal itu kebetulan tidak ada tokoh masyarakat kulit hitam yang terlihat.
“Mereka menghantar mesej dengan tidak berada di sini,” kata Johnson, 49, yang berkulit hitam.
Satu hal yang mungkin Emanuel menguntungkan saat ia mencari suara di kalangan pengundi hitam South Side Sambungan ke Obama, yang pernah bekerja sebagai aktivis masyarakat di daerah tersebut dan tetap sangat popular di sana.
“Sebuah segmen daripada penduduk hanya akan menyokong Rahm berdasarkan sekutu Rahm dengan Barack Obama,” kata menteri Ira Acree tempatan.
Tetapi menambah Acree, yang bukan penyokong Emanuel, “Adalah tugas kami untuk mendidik (pemilih) yang Rahm bukanlah kedatangan kedua Barack Obama, bahawa apa yang mereka fikirkan berdasarkan pada logik irasional.”
Dengan pasukan kecil dari kru berita televisyen di belakangnya selama kempen berhenti Isnin, Emanuel bersandar di dekat untuk membuat bicara mata-ke-mata kecil dengan banyak orang yang menyambutnya, seakan berusaha menyingkirkan insider Washington mantle dan mengingatkan pemilih dia adalah tempatan anak. Pada umumnya dia disambut hangat di mana ia pergi.
Pada kempen baru laman Emanuel’s Facebook, posting yang paling juga yang positif, namun ada beberapa dari orang yang skeptis atau benar-benar bermusuhan.
Beberapa kritis peranan Emanuel dalam pemerintahan Obama. Lain bertanya-tanya apakah dia lebih peduli tentang dirinya mendarat pekerjaan daripada dirinya untuk bandar. Dan beberapa menyarankan bahawa setelah berada jauh dari Chicago begitu lama, ia tidak memenuhi syarat untuk mencalonkan diri sebagai walikota – hujah satu kota rasmi mengatakan pilihan raya kemungkinan tidak berasas.
Bercakap kepada wartawan hari Isnin, Emanuel sebentar ditujukan isu lain terikat untuk datang sering selama kempen: Rod Blagojevich.
ulangan Bekas Gabenor Illinois diberhentikan ditetapkan untuk bermula pada bulan Januari, ketika kempen walikota harus dalam ayunan penuh. Emanuel tidak dituduh melakukan kesalahan, tapi namanya muncul selama sidang pertama, termasuk ketika lalu-Gov. Blagojevich terdengar pada rakaman kaset penyadapan dimainkan di mahkamah dipercayai berbicara tentang cuba untuk menjual atau perdagangan kerusi tua Obama Senat.
Ketika ditanya apakah ia akan mengindahkan panggilan untuk pendedahan penuh tentang kenalan dengan Blagojevich pada waktu itu, Emanuel menyarankan tidak ada yang baru untuk mendedahkan, mengatakan ada “tidak bergaul, tidak ada pound pro quo.”
Dan dia tidak terdengar gentar dengan prospek yang dipanggil untuk bersaksi di ulangan itu.
“Jika mereka meminta saya untuk bersaksi di pengadilan, benar-benar. … Kita akan melakukannya,” katanya.
Emanuel bergabung dengan bidang ramai Demokrat yang telah diumumkan atau mengisyaratkan mereka sedang berjalan. Diantaranya adalah Chicago Dewan Sekolah presiden dan sekutu dekat Daley Gery Chico, Chicago City Clerk Miguel del Valle, Cook County Sheriff Tom Dart dan negara Senator James Meeks, yang juga pendeta dari sebuah gereja South Side.
Bekas Senator AS Carol Moseley Braun, yang juga sedang mempertimbangkan lari walikota, mengunjungi salah satu Restoran yang sama Side Selatan sebagai Emanuel pada hari Isnin dan juga difilemkan bercakap dengan pengundi, tetapi seorang jurucakap berkata, tumpang tindih adalah suatu kebetulan.
Braun telah merancang mendengar sendiri tur South Side bandar selama berminggu-minggu untuk menguatkan asas-nya, kata seorang juru bicara, dan telah diam-diam membina sokongan di antara para pemimpin perniagaan dan masyarakat sejak pertengahan September.
Salah satu saingan berpotensi yang lain tidak terdengar terlalu bimbang tentang Emanuel.
Berbicara di Cook County Jail untuk melancarkan rasmi daripada operasi binatu baru dikendalikan oleh para veteran tentera dipenjara, Dart mengatakan kepada wartawan ia saat ini difokuskan pada keluarga sendiri dan pekerjaannya yang sekarang melayani Chicago.
“Waktu saya dihabiskan untuk keluarga saya dan pekerjaan saya,” katanya. “Apa yang dia lakukan atau apa yang ia tidak lakukan, apa mata yang kuat, titik lemah – benar-benar tidak akan menjadi hal yang menentukan apa yang saya lakukan sama sekali.”

Entry filed under: Berita Dunia. Tags: , .

Wall Street jatuh sementara buku pelabur untung Rangka, kotoran – ini adalah sebahagian terkini pemilihan


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: