Perumahan menunjukkan kestabilan, permintaan kilang jatuh

October 5, 2010 at 2:18 am

WASHINGTON (Reuters) – Menunggu jualan rumah AS yang sebelum ini dimiliki mencapai empat bulan tinggi pada bulan Ogos, petanda pasaran perumahan stabil pada tahap yang sangat rendah setelah penurunan tajam setelah kredit cukai rumah pembeli luput.
Laporan lain pada hari Isnin menunjukkan perintah baru yang diterima oleh kilang-kilang AS turun 0,5 peratus pada Ogos, walaupun mereka naik 0,9 peratus tidak termasuk tempahan pengangkutan volatile.
“Kami tidak memikirkan hal-hal akan lebih buruk lagi, tetapi mereka tidak akan menjadi lebih baik dengan sangat cepat,” kata Patrick Newport, ekonomi di IHS Global Insight di Lexington, Massachusetts.
Data menawarkan beberapa penggunaan segar pada apakah Federal Reserve akan memulakan babak baru pelonggaran dasar kewangan. Pasar-pasar modal menguatkan untuk Fed untuk memulakan pusingan membeli bon pada awal bulan depan.
Keputusan bank sentral AS akan bergantung pada perkembangan inflasi dan pasaran tenaga kerja, dan sebuah laporan kerajaan terhadap peluang kerja pada hari Jumaat boleh memainkan peranan besar.
National Association of Realtors mengatakan pihaknya Pending Home Sales Index, berdasarkan kontrak yang ditandatangani pada bulan Ogos, naik 4,3 peratus dari Julai. Pasar mengharapkan indeks, yang mengarah jualan rumah yang sudah ada dengan satu atau dua bulan, naik 3 peratus.
Data berdampak kecil di saham AS, yang berakhir turun dalam perdagangan cahaya sebagai downgrade peringkat ditimbang pada Microsoft Corp dan baru Peraturan perbankan Switzerland menimbulkan kebimbangan dari keuntungan bank kecil. Harga untuk hutang kerajaan AS naik, sementara dollar menggalakkan dari sebuah rendah 6-1/2-month versus euro.
PERUMAHAN stabilisasi
Home jualan dan aktiviti pembangunan mulai stabil selepas uli setelah akhir pada bulan April kredit cukai popular untuk pembeli rumah. Kenaikan tertunda kontrak rumah disarankan keuntungan jualan rumah sederhana di September ada.
Namun, pengangguran tinggi dan kekenyangan rumah di pasaran menunjukkan pemulihan akan sangat lemah.
“Fakta bahawa KPR aplikasi untuk pembelian rumah tetap dekat dengan empat belas tahun yang rendah menunjukkan bahawa pemulihan akan lemah dan lambat,” kata Paul dales, seorang ahli ekonomi AS di Capital Economics di Toronto.
“Rumah tangga hanya mampu, atau tidak mahu, membeli rumah Masalahnya bukan tahap bayaran pinjaman,. Yang bermaksud bahawa pelonggaran lebih kuantitatif oleh Fed tidak mungkin untuk membuat banyak perbezaan. Hasilnya adalah bahawa aktiviti perumahan akan tetap lemah untuk beberapa tahun lagi. ”
Bank sentral bulan lalu mengatakan bersedia untuk menyuntikkan lebih banyak wang ke ekonomi jika diperlukan untuk menopang pemulihan yang perlahan dari penurunan terburuk sejak 1930-an dan mencegah serangan yang merosakkan dari deflasi.
Pada hari Isnin, Ketua Fed Ben Bernanke mengatakan kepada mahasiswa bahawa pusingan pertama dari pembelian aset, yang berakhir pada bulan Mac tahun ini, telah membantu untuk menurunkan suku bunga dan menyokong ekonomi.
“Saya tidak punya nombor untuk memberi anda, tapi saya berfikir bahawa pembelian tambahan, walaupun kita tidak mempunyai nombor yang tepat, memiliki kemampuan untuk mempermudah keadaan kewangan,” kata Bernanke.
The Fed, yang telah menyuntikkan 1700000000000 $ ke dalam ekonomi dengan membeli bon hipotek berkaitan dan kerajaan, selanjutnya bertemu pada November 2-3.
Walaupun perumahan pencetus utama kemelesetan, ekonomi mengatakan tidak penting untuk pemulihan ekonomi yang lebih luas dan mereka tidak mengharapkan untuk menimbang berat pada keputusan dasar bank sentral AS.
“Saya tidak berfikir The Fed akan melihat pasaran perumahan semua yang jauh Mereka mengerti. Bahawa pasaran perumahan akan menjadi lebih baik ketika pasaran tenaga kerja membaik,” kata IHS Global Insight’s Newport.
Laporan kerajaan pada pekerjaan diharapkan menunjukkan kerja nonfarm keseluruhan memegang stabil pada bulan September setelah turun sebanyak 54.000 bulan sebelumnya, menurut tinjauan Reuters. Namun, gaji swasta mungkin naik 67.000 75.000 selepas peningkatan pada bulan Ogos.
Sedangkan yang akan menandakan perbaikan, masih akan baik malu daripada 125.000 pekerjaan bulan atau lebih yang ekonomi mengatakan diperlukan untuk menjaga dengan pertumbuhan tenaga kerja dan menjaga kadar pengangguran dari kenaikan.
Walaupun syarikat telah hangat untuk menyewa, mereka sedang meningkatkan pengeluaran untuk barang modal. Saiz utama pengeluaran perniagaan dalam laporan order kilang naik 5,1 peratus pada bulan Ogos, hampir membalikkan penurunan 5,3 persen pada bulan Julai.
Pesanan mesin naik 5,2 peratus, sedangkan arahan untuk komputer dan produk elektronik naik 3,7 peratus.

Entry filed under: Berita Ekonomi. Tags: , , .

Sehari selepas musim, 3 pengurus kumpulan besar dipecat Wall Street jatuh sementara buku pelabur untung


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: