Rangka, kotoran – ini adalah sebahagian terkini pemilihan

October 5, 2010 at 2:27 am

WASHINGTON – Leaked audio di Nevada mendedahkan calon Senat Republik mencemarkan pestanya. Video dari harapan Senat Demokrat keliru mendakwa dia bertugas di Vietnam menjadi sebuah iklan TV di Connecticut. pembantu rumah tangga Sebuah langkah maju untuk mengatakan majikannya, California GOP calon gubernur, tahu dia adalah seorang pendatang haram.
Menggali untuk kotoran, musuh politik bekerja lebih masa untuk mengejutkan rival dengan kerangka dan memalukan yang lain, memaksa mereka untuk membela diri daripada fokus pada hujah penutup mereka di bahagian terakhir pemilihan sambilan kritis.
Kawalan Kongres dan statehouses nasional yang dipertaruhkan pada 2 November, dan – di belakang layar atau kadang-kadang di depan mata – baik kuasa Parti Republik Demokrat mencari dan mencari untuk mempertahankan itu adalah bekerja untuk menggali dan menyerlahkan noda dalam menentang latar belakang calon. Kedua-dua belah pihak menggunakan material atas pertanyaan watak calon ‘dan boleh dipercayai, masalah penting dengan pengundi yang sudah asam pada ahli politik secara umum.
Dalam salah satu episod terbaru, GOP Senat calon Sharron Angle di Nevada tercatat mengkritik Washington Parti Republik dalam sebuah perbualan dengan teh pihak berharap Scott Ashjian, yang pihak ketiga pencalonan mengancam untuk menyedut suara dari dirinya dan membantu pemimpin Demokrat Senat Harry Reid menang kembali pilihan raya.
“Parti Republik telah kehilangan standard mereka, mereka telah kehilangan prinsip-prinsip mereka … benar-benar itu sebabnya mesin dalam Parti Republik yang berperang melawan aku. Mereka tidak pernah benar-benar pergi bersama-sama dengan cukai yang lebih rendah dan kerajaan kurang,” kata Angle, menurut rakaman yang mencapai Las Vegas Sun. Surat khabar itu tidak mengatakan di mana ia mendapat rakaman tapi Ashjian mengatakan kepada MSNBC ia ditampal pertemuan dengan menyembunyikan recorder di saku.
Reid kempen yang digunakan calon GOP komen untuk menuntut “Angle akan mengatakan atau melakukan apa saja untuk mendapatkan dipilih.”
Insiden itu mengikuti kejutan politik yang mengguncang bangsa gabenor California pekan lalu.
GOP calon Meg Whitman dipaksa untuk menjawab untuk menggaji pendatang haram selama sembilan tahun ketika pembantu Mexico – dan peguam-nya, lama Demokrat penyokong Gloria Allred Los Angeles – melangkah maju untuk mendakwa bahawa Whitman sudah tahu tentang status dirinya sejak tahun 2003. Whitman pertikaian itu dan menolak tuduhan sebagai akrobat tak berdasar direkayasa oleh lawan Demokratik Jerry Brown.
“Jerry, anda harus malu,” kata Whitman Brown dalam debat akhir pekan. “Kau dan pengganti anda … meletakkan dia di deportasi risiko anda menempatkan. Itu di luar sana dan anda harus malu untuk mengorbankan Nicky Diaz di atas mezbah cita-cita politik anda.”

Brown, pada gilirannya, menuduh Whitman dari menolak untuk bertanggung jawab: “anda telah menyalahkan dia, menyalahkan saya, menyalahkan kiri, menyalahkan kesatuan Tapi anda tidak mengambil akuntabilitas ..”
Di Connecticut, Republik Linda McMahon melancarkan iklan TV pada hari Isnin yang menunjukkan klip 2008 dari komen Demokrat Senat calon Richard Blumenthal sekarang-mendiskreditkan tentang “hari-hari yang saya bertugas di Vietnam.” Kontroversi ini muncul di musim semi, meletakkan celah dalam kempen Demokrat dalam apa yang disebut beberapa strategi salvo pembukaan dalam perang pembangkang-kajian. Iklan tersebut membawanya ke peringkat seterusnya, bertanya: “Jika dia berbohong tentang Vietnam, apa lagi dia berbohong tentang?”
McMahon, bekas World Wrestling Entertainment eksekutif, juga adalah menemukan dirinya target dari suatu pendedahan yang tidak menarik: laporan media kontrak yang melibatkan kerajaan-nya bergulat bekerja sama dengan syarikat yang menghasilkan “Girls Gone Wild” video dan mempromosikan membayar 2003 “uncensored” musim semi-pada-view rehat khas.
Ada hampir pasti lagi yang akan datang.
“Beberapa kisah-kisah ini, jika mereka semak dan jika mereka mendapatkan kaki mereka benar-benar dapat mempengaruhi bagaimana orang-orang memilih. Pada bangsa berhampiran, penyelidikan pembangkang boleh membuat perbezaan,” kata Mike Gehrke, yang menghabiskan beberapa kitaran pilihan raya sebagai penyelidik pembangkang Demokrat.
Tetapi kajian pembangkang boleh menjadi bumerang atau hanya jatuh datar.
“Ada begitu banyak saluran yang berbeza untuk itu sekarang – iklan TV, video web, e-mel, blog, radio, direct mail Mesej boleh menjadi begitu retak bahawa orang lagu keluar,.” Kata Kevin Madden, ahli strategi komunikasi Republik. “Itu harus kuat.”
Politik koperasi di kedua-dua sisi rim mengumpul maklumat mengenai latar belakang peribadi calon dan nota profesional. file Perceraian dan dokumen perumahan ditambang. Penampilan video dan rakaman audio dikumpulkan. Rumor kesalahan dikejar bawah.
Politik pendedahan akhirnya merosakkan yang dibocorkan oleh sekutu ke outlet media tempatan atau diposting tanpa cap jari di Internet, memberikan calon pemilih deniability masuk akal sehingga tidak menahan mereka bertanggung jawab atas kempen negatif. Dalam banyak kes, maklumat yang mencari jalan ke iklan TV dalam minggu-minggu terakhir kempen.
Waktu adalah penting: Tanaman maklumat terlalu awal dan pengundi mungkin lupa tentang hal itu, terlambat dan mereka tidak dapat belajar tentang hal itu sebelum menuju ke TPS.
Maka, dengan empat minggu sampai Hari Pemilihan, pendedahan dan tuduhan tiang yang lebih tinggi.
Rumah Demokrat Contending bahawa lapan calon Parti Republik di seluruh negeri “dengan latar belakang mengganggu dan masalah-masalah undang-undang” direkrut dan disokong oleh para pemimpin House GOP. Sebuah news release bertanya: “Apakah pemimpin Republik tahu – atau hanya tidak peduli – tentang kebohongan Republik merekrut mereka, gangguan perempuan, tuntutan undang-undang, kecurangan cukai, penyerangan dan perilaku sama sekali lalai?”
Salah satu calon, Tom Ganley di Ohio, adalah mempunyai untuk menanggapi tuntutan yang diajukan oleh seorang wanita Cleveland 39 tahun yang mengatakan dia propositioned dan meraba-raba di 2009 setelah ia cuba untuk menjadi sukarelawan untuk kempen. Ganley menyangkal tuduhan, dan pengacaranya berpendapat ada motif politik.
Di New Jersey’s 3rd Congressional District, sebuah iklan TV baru dengan Rep Demokrat John Adler menuduh GOP penantang John Runyan cuba untuk menelefon rumah besar di ladang. Iklan Says: “Runyan membeli satu keldai untuk mendapatkan keringanan cukai $ 20.000 dengan mengatakan dia hidup di sebuah ladang Mujurlah ia tertangkap ..”

Entry filed under: Berita Dunia, Berita Politik. Tags: , , .

Emanuel hits jalanan Chicago, membuat kes untuk walikota Wawancara AP: Jaksa mengatakan doping meluas


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: