Frito-Lay untuk menarik tas SunChips paling bising

October 6, 2010 at 2:17 am

NEW YORK – Frito-Lay berharap untuk aduan tenang tentang tas bising yang SunChips dengan beralih keluar beg biodegradable untuk bungkusan yang paling tua di rasa.
Syarikat ini beralih kembali ke bungkusan asli, yang diperbuat dari jenis plastik, selama lima daripada enam kelainan cip. Ini akan menjaga tas biodegradable untuk keenam, rasa asli dataran. Itu kedua terlaris, selepas Panen Cheddar.
Pembuat snack mengatakan suis bermula pada pertengahan September dan harus lengkap dengan menengah ke akhir Oktober.
Beg-beg dilancarkan pada bulan April 2009 dengan usaha pemasaran yang besar untuk bermain sampai dikomposkan mereka kerana mereka terbuat dari tanaman dan bukan plastik.
Namun teknologi Frito-Lay digunakan untuk membuat keputusan bungkusan dalam beg kecil yang kaku dari pada bungkusan plastik – dan keras. Pelanggan mengeluh. Kumpulan di Facebook penuh dengan nama seperti “Saya ingin SunChips tapi teman sekamar saya tidur …” dan “Tidak ada yang lebih keras daripada tas SunChips.”
Juru bicara Aurora Gonzalez berkata syarikat menerima aduan tentang kebisingan dari tas, walaupun juga menerima ucapan terima kasih dari pelanggan-pelanggan yang senang boleh kitar semula mereka.
Jadi keputusan itu dibuat untuk menghapuskan sebahagian besar garis biodegradable.
“Kita perlu mendengar pelanggan kami,” katanya. “Kami dengan jelas mendengar maklum balas mereka.”
Frito-Lay, satu unit PepsiCo Inc, yang berpusat di Purchase, NY, mengembangkan generasi berikutnya tas biodegradable dan akan menggunakan apa yang dipelajari dengan usaha SunChips, katanya.
Semakin banyak syarikat berusaha untuk mengembangkan bungkusan yang berterusan, tidak hanya untuk menjimatkan kos tapi kerana itulah yang pembeli inginkan, kata Bob Stolmeier, pengurus pembangunan perniagaan untuk Zip-Pak, yang bekerja dengan syarikat untuk membuat bungkusan. Tapi ada had bagi berapa banyak pembeli akan mengorbankan atas nama keberlanjutan, dan tampaknya hingar adalah salah satu tempat sakit.
“Tidak ada alasan untuk menawarkan penyelesaian bahawa pasaran tidak akan menerima,” katanya.

Entry filed under: Berita Dunia. Tags: , , .

Bahasa Baru dijumpai tersembunyi di India Howard Kurtz menyertai the Daily Beast


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: