Howard Kurtz menyertai the Daily Beast

October 6, 2010 at 2:19 am

The Beast Harian tercengang orang dalam media Selasa dengan mengumumkan bahawa Howie Kurtz, lama-menjalankan media Washington Post reporter, adalah bergabung dengan halaman sebagai ketua biro baru Washington.
Tina Brown, editor-in-chief of the Beast Daily, mengatakan pada halaman sendiri yang Kurtz akan “memimpin pelaporan kami di ibukota dan pada kempen” dan menulis pada media, politik dan bagaimana berpotongan dua. Brown menambah bahawa Kurtz “tahu bahawa hari ini interaksi media dan politik adalah cerita.”
Kurtz, yang menghabiskan 29 tahun di Washington Post, bukan profil tinggi hanya Washington wartawan akhir-akhir meninggalkan penerbitan cetak untuk sebuah kedai online. Howard Fineman baru-baru ini melarikan diri untuk Huffington Post selepas 30 tahun dengan Newsweek, salah satu daripada beberapa veteran menuju pintu sejak Washington Post Co menjual majalah itu.
“Saya melihat Beast harian sebagai kesempatan yang luar biasa dan menarik untuk menjadi sebahagian dari masa depan digital pada apa, pada dasarnya, sebuah startup 2 tahun,” kata Kurtz itu Jadi kesimpulannya, dalam sebuah wawancara telefon, menambah bahawa pekerjaan baru adalah ” peluang untuk mengembangkan beberapa otot yang berbeza dan membantu membentuk produk dan memperluaskan kehadiran Washington. ”
“The Washington Post tetap sebuah akhbar besar dan kerana aku dasarnya tumbuh di sini, sangat sukar untuk pergi,” lanjut Kurtz. “Tapi saya melihat diri saya sebagai seorang pengusaha online, dan dapat lebih sukar untuk berinovasi semasa bekerja untuk sebuah syarikat besar yang mempunyai cara yang ditubuhkan untuk melakukan sesuatu.”
Memang benar bahawa surat khabar besar biasanya merangkumi birokrasi lebih birokrat untuk memotong melalui dari sebuah kedai kecil. Post Mantan bintang John Harris dan Jim VandeHei meninggalkan kertas pada akhir tahun 2006 untuk memulakan operasi berita politik – yang kemudian menjadi Politik – yang mungkin tidak boleh telah diciptakan di bawah struktur Post yang sudah ada. (Pendedahan: Saya dulu bekerja di sana.)
“Ini sedikit lompatan ke yang tidak diketahui, tapi saya pikir Politico adalah contoh bersinar mengambil kesempatan dan sesuatu bangunan baru,” kata Kurtz. “Saya sangat tertarik dengan idea cuba untuk membina sesuatu yang baru.”
Post selalu merangkumi banyak tanah, baik di daerah yang terdekat atau di garis depan perang asing. Bahkan selepas empat buyout bahawa kakitangan dikurangkan, itu tetap sebuah operasi besar. Kurtz menggambarkan kertas sebagai “sebuah kapal perang besar yang lebih sukar untuk menukar.”
kakitangan Post dikejutkan dengan berita pemergian Kurtz, yang mereka belajar tentang dari pengumuman Daily Beast bukan memo syarikat. Dalam ruangan berita Post, sumber mengatakan bahawa Kurtz mungkin telah meninggalkan sebahagian kerana kekecewaan atas penempatan cerita dan arah kertas di bawah Marcus Brauchli Editor Eksekutif, yang mengambil kawalan di musim gugur 2008.
Kurtz, bagaimanapun, menafikan bahawa Brauchli adalah alasan untuk meninggalkan.
“Saya sudah mempunyai hubungan yang baik dengan Marcus sejak dia datang ke sini, dan aku tidak mempunyai masalah mendasar dengan arah kertas,” kata Kurtz. “Itu lebih soalan cuba untuk mencari sesuatu yang baru, yang boleh sukar untuk lakukan di sebuah syarikat media besar.”
The Beast Daily saat ini memiliki sebuah pejabat kecil di bangunan National Press Club, tetapi Kurtz mengatakan idea “adalah untuk memperluaskan stabil wartawan dan penyumbang dan membuat tanda di Washington dengan cara yang hanya mungkin di alam semesta hyper-kelajuan lincah website. ”
Dibiayai oleh / IAC Barry Diller’s Interactive Corp, Haiwan harian saat ini sedang dalam perbincangan dengan pemilik baru Newsweek Sidney Harman tentang potensi kerjasama, menurut New York Post.
Kurtz, di samping pekerjaan barunya, akan tetap menjadi host CNN “Sumber Reliable,” menunjukkan media Minggu pagi urusan.
UPDATE: Brauchli-bersama-sama dengan Watak editor Ned Martel dan menguruskan editor Liz Spayd-ditujukan berlepas Kurtz dalam sebuah memo yang diperolehi Jadi kesimpulannya, petang itu. Mereka menulis: “Selama 29 tahun di Post, Howie telah mengajar kita semua bagaimana media adalah mesej, marshalling bukti baru tidak hanya setiap hari tapi jam tentang pusat-pusat kekuatan, keperibadian dan-pendapat pembentuk dunia media.” Kurtz, mereka menulis, “seorang diri telah mendefinisikan sektor ini besar, apakah dia berkomunikasi di kertas, di dalam buku, dalam talian atau di televisyen.” Post bercadang menggantikan Kurtz, dan sekarang mencari “seorang penulis, hidup bernuansa dengan drive dan antusiasme, dan kemampuan untuk tetap terdepan dalam dunia media berubah dan kesannya terhadap politik.”

Entry filed under: Berita Politik. Tags: , .

Frito-Lay untuk menarik tas SunChips paling bising Republikan beri perhatian terhadap ahli yang berpotensi menukar parti


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: