ahli AS: Chile “yang baik dan beruntung” tapi risiko tetap

October 13, 2010 at 8:01 am

SAN JOSE MILIKKU, Chile – Chile telah melakukan pekerjaan luar biasa mempersiapkan untuk menyelamatkan 33 penambang terperangkap di bawah tanah setengah batu, namun masih banyak risiko hanya kerana belum pernah ada sebelumnya telah ada yang cuba menyelamatkan penambang dari kedalaman seperti itu, tambang US pakar keselamatan berkata Selasa .
Davitt McAteer, yang memimpin AS Galian Keselamatan dan Kesihatan Pentadbiran selama pemerintahan Presiden Bill Clinton, ditata risiko dalam sebuah wawancara dengan The Associated Press: Seorang penambang boleh sesak dan melakukan sesuatu yang merosakkan kapsul. Atau batu boleh jatuh dan baji di aci. Atau kabel boleh menutup telefon. Atau rig yang menarik kabel boleh overheat.
“Ini bukan sebuah poros lif. It’s got liku dan berbalik dan yang boleh menyebabkan masalah dengan kabel,” kata McAteer AP melalui telefon. “Kita bicara sekitar 2.000 kaki (610 meter) dan itu kawasan yang belum dipetakan.”
McAteer mengatakan ia memberikan “tanda sangat tinggi” kepada pasukan penyelamat Chile untuk mencipta harapan merendahkan dengan mengatakan bahawa hal itu mungkin memakan sampai Krismas untuk menyelamatkan orang-orang – dan kemudian konsisten memberikan persiapan penyelamatan dahulu.
“Kedua, mereka mempunyai masalah teknikal yang sangat sedikit. Rig pengeboran mereka telah dilakukan sangat baik,” katanya.
Dan akhirnya, “Mereka sudah beruntung. Anda boleh menjadi baik dan anda boleh berjaya. Dan mereka sudah baik dan beruntung.”
Namun operasi ini dapat “menghidupkan sepeser pun,” tambah McAteer, yang saat ini naib presiden Wheeling Jesuit University, dan memimpin Cabang Upper Big penyelidikan bencana lombong di West Virginia. “Knock pada kayu bahawa kemenangan ini memegang keluar selama 33 jam ke depan.”
usaha penyelamatan Chile juga mendapat sokongan Selasa daripada Presiden Barack Obama.
“Walaupun penyelamatan yang jauh dari selesai dan pekerjaan yang sukar tetap, kita berdoa bahawa oleh kasih karunia Allah, para penambang akan dapat muncul secara aman dan kembali ke keluarga mereka akan,” kata Obama.
Obama juga mengatakan dia “bangga semua orang Amerika yang telah bekerja dengan rakan-rakan-rakan Chile kami di lapangan untuk melakukan segala sesuatu yang kami bisa untuk membawa pulang penambang.”

Entry filed under: Berita Ekonomi. Tags: .

Negara-negara ditetapkan untuk mengungkap probe bersama ke rampasan Mereka semua: 33 penambang dibesarkan dengan aman di Chile


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: