Bagaimana Fall Out dari Kelas Menengah

October 13, 2010 at 4:27 am

Ada sebuah perpustakaan besar kajian formal dan saran sederhana tentang bagaimana untuk maju. Sekarang ada sebuah konsekuensi baru menguntungkan dengan bidang kajian: bagaimana tertinggal.
Tak seorang pun ingin, tentu saja, tapi kemelesetan brutal dan pemulihan berongga telah dipalu standard hidup jauh di Amerika ‘dan menggalakkan lebih banyak orang menuruni tangga sosial ekonomi. Real pendapatan rata-rata telah menurun lebih daripada 4 peratus sejak tahun 2007, hanya di bawah $ 50,000 pada rumah tangga. Itu bererti keluarga khas punya wang kurang, selepas inflasi, untuk membayar makanan, kesihatan, perumahan, kereta, pendidikan, dan segala sesuatu yang mereka perlukan. Catat jumlah orang Amerika menerima kupon makanan dan hidup di bawah garis kemiskinan, tanda yang jelas dari mobiliti ke bawah. Kolumnis David Brooks telah mengenalpasti strata sosial yang baru: kelas menengah dahulu. Arianna Huffington menyebutnya “Dunia Ketiga Amerika.”
[Lihat 12 cara untuk menghentikan penurunan Amerika.]
Jalur untuk menolak peribadi yang akrab. Cara terpantas down adalah untuk kehilangan pekerjaan anda, jatuh di belakang pada hipotek anda dan bil lain, rampasan wajah, dan menyatakan kebangkrutan. Banyak pengangguran jangka panjang – nombor yang saat ini sekitar 6,1 juta orang Amerika, hampir lima kali aras sebelum kemelesetan memulakan – sesuai dengan profil ini. Lain 1.2 juta orang telah menyerah mencari kerja sama sekali, dan banyak daripada mereka mungkin bergabung dengan kelas bawah secara kekal. Ada cara juga kurang dramatik tertinggal. Banyak orang yang bekerja kehilangan pegangan mereka pada keselamatan kewangan hanya dengan berada di pekerjaan buntu tanpa cara yang jelas untuk mendapatkan wang lebih banyak; pendapatan mereka mandeg tapi bil mereka terus meningkat.
Sementara pekerjaan yang hilang boleh menjadi pencetus yang membuka pintu perangkap ekonomi, beberapa penyebab membuatnya lebih mungkin bahawa sebuah kemunduran pekerjaan atau kerjaya akan mengakibatkan penurunan kekal standard hidup. Ini adalah tiga cara untuk berangkat kelas menengah:
Biarkan kemahiran anda menjadi ketinggalan zaman. Ini lebih jelas daripada sebelumnya bahawa pendidikan adalah apa yang memisahkan kaya dan si miskin. Kadar pengangguran untuk orang-orang dengan gelar sarjana atau lebih tinggi, misalnya, hanya 4,5 persen. Untuk lulusan sekolah tinggi, itu 9,3 peratus, dan bagi mereka tanpa ijazah sekolah tinggi, itu 14,3 peratus. Ini juga jelas bahawa sebuah college atau bahkan gelar yang lebih tinggi saja tidak lagi menjamin kemajuan kerjaya biasa yang biasanya. Linda Rohman dari Omaha mempunyai gelar sarjana undang-undang plus Ph.D. dalam psikologi, dan ia memutuskan untuk kembali bekerja sebagai peguam beberapa tahun yang lalu setelah mengambil masa untuk membesarkan kedua-dua anaknya. Tapi rangkaian nya kenalan telah mendapat basi dan tidak ada yang mengupah. Jadi dia mengambil pelbagai kerja sambilan, memberus di keahliannya menaip untuk melakukan mahkamah bebas pelaporan dan menggunakan latar belakang akademik yang dia tutor anak-anak tempatan. Dia sekarang berharap dapat menyebabkan pekerjaan mengajar di sebuah perguruan tinggi komuniti. “Kau bilang untuk memeriksa semua tempat, baik di sekolah, mendapatkan gelaran, dan anda akan aman,” katanya. “Itu tidak selalu benar.” Datang untuk mengatasi dengan yang sukar, tetapi anda menyingsingkan lengan baju dan melakukan apa yang diperlukan. ”
[Lihat tiga mitos tentang menghilang kemakmuran.]
Beberapa syarikat yang menggaji, tetapi dengan hampir lima calon untuk setiap kerja, pengusaha jelas menyebut tembakan hari ini, dan orang-orang mereka tertarik dalam menggaji sering mempunyai lebih dari satu set kemahiran. “Semua orang perlu melihat keluar untuk keahlian mereka sendiri,” ujar profesor Universiti Stanford Robert Sutton, penulis Good Boss, Bad Boss dan paling 2007 No Bajingan Peraturan. “Anda selalu perlu bertanya apa lagi yang anda perlukan untuk belajar.” Manual atau pekerja mahir, misalnya, boleh mendapatkan tepi dengan mendapatkan beberapa latihan pengurusan. Penjual boleh maju dengan mengembangkan keahlian di bidang pemasaran dalam talian atau media sosial. Memahami cara kerja rantai bekalan global dapat manfaat orang berharap untuk bekerja untuk sebuah syarikat multinasional. Kemahiran bahasa asing membantu juga. Dan setiap orang harus melakukan yang terbaik untuk mengikuti perkembangan teknologi dan bagaimana mungkin berlaku untuk bidang mereka sendiri.
Ya, itu bisa melelahkan. Pendidikan formal yang mahal untuk banyak orang. Dan banyak syarikat yang digunakan untuk menawarkan program latihan tidak lagi melakukan. Namun, orang-orang yang terus-menerus membina ketrampilan mereka adalah orang-orang semakin meningkatkan dan promosi dan tawaran pekerjaan segar selepas diberhentikan. Beberapa mengambil kelas di perguruan tinggi masyarakat atau mengikuti program latihan tempatan. Beberapa mengajar diri sendiri, dengan menggunakan sumber daya yang mereka dapati di perpustakaan atau di Web. Rangkaian membantu juga. Dan orang yang anda temui ketika anda keluar belajar terkadang harus mengarah pada pekerjaan atau mendapatkan disewa sendiri, memberikan anda Sambungan, segar berharga.
Mengambil terlalu banyak hutang. Sudah terkenal bahawa Amerika binged pada hutang selama dua dekad terakhir, untuk membiayai pembelian rumah, kereta, dan hal-hal sehari-hari mereka tidak cukup memiliki pendapatan untuk menutup. Yang sekarang telah mencipta dinding besar lain memisahkan pelanggan menjadi “kaya kredit dan si miskin,” menurut ekonomi Cristian DeRitis Analytics Moody’s. Pelanggan yang mampu menguruskan hutang akan menjadi orang yang memenuhi syarat untuk pinjaman pada masa depan, yang akan membolehkan mereka untuk membeli rumah dan kereta dan meminjam jika mereka memukul patch kasar. Sebagai ekonomi beransur-ansur pulih dan bank mereda pada pinjaman, orang-orang masih akan mempunyai alat kewangan untuk maju. Namun kumpulan pertumbuhan pelanggan yang memiliki hutang lebih dari yang mereka boleh membayar akan berakhir dengan lalai dan kredit ternoda, yang akan menutup mereka dari kredit biasa. Mereka akan berjuang untuk menikmati perangkap hidup kelas menengah dan tidak akan dapat meminjam dalam keadaan kecemasan. Sebaliknya, mereka harus mengatasi pada kas, atau tidak.

Mengambil hutang masuk akal jika dalam perkadaran sederhana untuk pendapatan anda dan kemungkinan untuk menghasilkan keuntungan tertentu, pinjaman cara pelajar pembiayaan pendidikan. Mortgages masih masuk akal, selama bayaran menambah hingga tidak lebih dari satu pertiga dari pendapatan bulanan anda dan pinjaman ini tidak didasarkan pada spike tidak realistik dalam nilai hotel. Tapi tidak perlu hutang yang memberikan hasil tidak dapat mematikan dalam ekonomi yang tumbuh lambat seperti yang kita sekarang, ketika pendapatan rata dan sukar untuk mendapatkan jalan keluar dari gadaian. Hutang sangat dapat menyekat fleksibiliti anda, seperti kemampuan untuk mengeksploitasi peluang baru yang mungkin mempunyai janji jangka panjang tetapi akan memerlukan pemotongan gaji jangka pendek. Ada juga banyak orang yang tinggal di daerah terhantam negara dan mungkin perlu berpindah ke tempat-tempat di mana terdapat lebih banyak pekerjaan, tetapi tidak boleh kerana mereka berhutang terlalu banyak pada rumah atau tidak mempunyai cukup kebebasan kewangan. Terlalu banyak orang Amerika sekarang belajar dengan cara yang keras bahawa alih-alih springboarding orang untuk kehidupan yang lebih baik, hutang boleh menjadi jangkar yang mengheret mereka pernah ke bawah.
Jatuh tanpa jaring. masyarakat Amerika mempunyai jaring keselamatan yang cukup besar bagi mereka yang memukul masa sukar. Namun kupon makanan Medicaid, Social Security,, insurans pengangguran, dan rakit program kerajaan yang lain belum menghentikan penurunan luas dalam standard hidup selama beberapa tahun terakhir. Jumlah orang Amerika hidup dalam kemiskinan meningkat 6,3 juta antara 2007 dan 2009 sampai hampir 44 juta. Jumlah tanpa insurans kesihatan meningkat sebanyak 5 juta, hingga hampir 51 juta. Salah satu alasan kenapa orang akhirnya dalam keadaan putus asa adalah sesuatu yang tidak terduga terjadi, dan tidak ada rencana cadangan. Dan ada sudah banyak dari yang terjadi di sekitar. Hampir dua pertiga daripada semua kebangkrutan peribadi, misalnya, adalah kerana kos yang berkaitan dengan masalah kesihatan yang teruk, naik dari hanya 8 peratus pada tahun 1981.
[Lihat bagaimana untuk merancang kemelesetan double-dip.]
Ini jelas sukar untuk menjangka kejadian tak terduga, dan mahal untuk memastikan terhadap setiap bencana. Namun Amerika sekurang-kurangnya boleh menjangka beberapa strain mereka akan menghadapi beberapa tahun berikutnya dan cuba untuk merancang bagi mereka. Perekonomian akan tumbuh perlahan untuk waktu yang lama yang baik, dengan menggaji kuat tidak mungkin lagi sehingga tahun 2012 di awal. Kerajaan dalam setiap peringkat berada di bawah tekanan kewangan, dan kemungkinan untuk menawarkan bantuan kurang, tidak lebih. Pada masa yang sama, cukai akan naik cepat atau lambat untuk menjelaskan defisit persekutuan secara besar-besaran dari 10 tahun terakhir dan mengisi jurang besar dalam anggaran negara bahagian dan tempatan. Suka atau tidak, Amerika akan harus kurang bergantung pada kerajaan dan syarikat, sementara membina keselamatan mereka sendiri jaring berasaskan masyarakat, keluarga, dan sumber daya peribadi. Mereka yang membuat bantal sendiri melawan kesulitan akan maju, sementara mereka menunggu ahli politik dan birokrat untuk menyelesaikan masalah mereka mungkin tidak akan. Swasembada, selepas semua, selalu menjadi ciri-ciri kunci dari kelas menengah. Ini masih.

Entry filed under: Berita Ekonomi. Tags: .

Kembali dalam perniagaan: US mengangkat larangan pengeboran air yang dalam Pengajian: Pengesahan pot tidak akan menghalang kartel Mexico


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: