Negara-negara ditetapkan untuk mengungkap probe bersama ke rampasan

October 13, 2010 at 7:49 am

WASHINGTON – peguam negara Hingga 40 umum sedang mempersiapkan untuk melancarkan sebuah penyiasatan bersama ke industri hipotek kekacauan rampasan-dokumen.
Jika negara punya cara mereka, syarikat hipotek harus merubah cara mereka menangani rampasan, membayar denda untuk pelanggaran dan memperluaskan membantu pemilik rumah di ambang rampasan.
Para pegawai penguatkuasa undang-undang atas negara-negara di seluruh negeri sudah menimbang garis besar penyelesaian berpotensi dengan industri, kata Iowa Jaksa Agung Tom Miller, yang akan memimpin penyelidikan. penyelidikan akan diumumkan Rabu pagi.
Miller mengatakan salah satu idea yang sedang dibahas adalah untuk mencipta monitor bebas untuk mengkaji apakah bank telah tetap masalah mereka.
“Kami ingin syarikat untuk dimasukkan ke dalam sistem seperti ini tidak akan terjadi lagi,” kata Miller dalam sebuah wawancara dengan The Associated Press. “Kami ingin menjelajah apa penyelesaian lain yang mungkin tersedia, dengan cara yang membuat pemilik rumah dan ekonomi perumahan umum lebih baik.”
Beberapa bank, seperti Wells Fargo & Co dan Citigroup Inc, berkeras mereka tidak melakukan kesalahan. Tapi pekerja Bank of America, Ally GMAC Financial Mortgage unit dan JPMorgan Chase telah diakui dalam deposisi bahawa mereka menandatangani dokumen rampasan ribuan tanpa membacanya.
“Kelakuan sudah pada nota melibatkan ribuan kenyataan palsu kepada hakim-hakim,” kata Peter Swire, sebuah Ohio State University profesor undang-undang yang baru saja meninggalkan Rumah Putih kakitangan dasar ekonomi. “Itu tangan yang lemah bagi bank.”
Peguam umum telah memimpin dalam menanggapi sebuah skandal nasional yang dipertanyakan ketepatan dan kesahihan dokumen-dokumen yang digunakan untuk memaksa berjuta-juta orang dari rumah mereka.
“Ini adalah masalah serius, dan saya berfikir bahawa syarikat-syarikat kewangan yang terlibat dalam amalan ini mempunyai pendedahan yang nyata,” kata Ohio Jaksa Agung Richard Cordray. “Itu juga akan melayani mereka untuk berfikir keras tentang apa pendedahan mereka.”
Para peguam umum “adalah berusaha untuk masuk dan membuat dasar di mana kerajaan persekutuan telah gagal untuk melakukannya,” Howard Glaser, industri hipotek perunding di Washington.
Beberapa agen-agen persekutuan telah mencari ke dalam masalah ini, dan juru bicara Gedung Putih mengatakan Selasa Robert Gibbs kerajaan menyokong “langkah-langkah yang jeneral peguam dan regulator persekutuan kami mengambil untuk sampai ke bawah dan untuk memperbaiki proses dalam industri hipotek. ”

Kerajaan Obama telah menolak panggilan untuk menghentikan nasional untuk rampasan walaupun tekanan dari penyokong pelanggan dan beberapa ahli parlimen Demokrat. Pejabat berpendapat bahawa menghentikan penjualan rumah diambil alih dapat mencegah pasaran perumahan dari pulih. pentadbiran mengatakan freezeout juga akan mengalihkan perhatian banyak pemberi pinjaman daripada usaha mereka untuk membantu peminjam dalam bahaya rampasan.
“Kami ingin memastikan bahawa mereka tidak mengambil mata mereka dari bola,” kata Shaun Donovan, setiausaha perumahan Presiden Barack Obama, dalam sebuah wawancara minggu ini. “Apa yang kita tidak boleh lakukan adalah mengambil langkah-langkah yang akan menahan semua orang apa yang ingin dicapai di sini, yang adalah untuk mencipta kestabilan di pasaran perumahan.”
penyiasatan Bersama oleh peguam umum negara telah mencapai beberapa kejayaan dalam beberapa tahun terakhir. iklan Craigslist Online penerbit, misalnya, menutup dewasa seksi perkhidmatan di tengah tekanan dari 17 peguam umum. Para Ags berjaya mempertahankan tidak ada perlindungan cukup dengan iklan haram berpotensi mempromosikan pelacuran dan perdagangan anak.
Dan dua tahun yang lalu, Bank of America mencapai penyelesaian dengan peguam umum dugaan amalan penipuan pada raksasa hipotek jatuh Countrywide Financial Corp Bank of America, yang memperoleh Countrywide pada bulan Julai 2008, bersetuju untuk mengubahsuai kredit bermasalah selama hampir 400,000 pelanggan.

Entry filed under: Berita Undang-Undang. Tags: .

saham Asia mendapatkan sebagai isyarat pelonggaran Fed minit lebih ahli AS: Chile “yang baik dan beruntung” tapi risiko tetap


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: