Sebuah panduan langkah demi langkah untuk membuang-buang lebih sedikit makanan

October 13, 2010 at 6:17 am

Amerika terkenal kerana membuang makanan. Setiap tahun, kami membuang sekitar 27 peratus daripada makanan yang dimakan, dan keluarga rata-rata empat melemparkan keluar sekitar $ 600 bernilai belanjaan.
Berikut ini salah satu cara untuk memvisualisasikan kesan kolektif dari semua salad lemas dan roti berjamur yang membuat jalan ke tempat pembuangan sampah. Kami sampah makanan yang cukup setiap hari untuk mengisi Rose Bowl (a 90.000 kerusi stadium di Southern California), menurut Jonathan Bloom, penulis dari American Wasteland di CNN.
Kami tidak hanya membuang-buang wang, kami juga membuang-buang tenaga. Penyelidikan baru dari University of Texas mengkuantifikasi seberapa banyak. Amerika sampah setara dengan 350 juta barel minyak setiap tahun pada makanan terbuang – atau 2 peratus daripada pengambilan tenaga tahunan Amerika Syarikat.
Hasilnya? Mencegah makanan dari buruk akan menjimatkan wang dan tenaga. Ini adalah beberapa tips untuk membantu anda membuang lebih sedikit makanan:

Rencana ke depan
Anda pernah mendengar ini sebelumnya, tapi itu kerana mengambil masa untuk merancang makanan anda terlebih dahulu benar-benar dapat membantu mengurangkan makanan yang terbuang. Ada satu titik kunci yang perlu diingat: Jadi realistik tentang apa yang anda punya waktu untuk mempersiapkan jadual anda diberikan setiap minggu.
Semak kulkas dan lemari sebelum anda kepala ke kedai runcit sehingga anda tidak membeli apa yang sudah anda miliki.

Shop cerdas
Tulis senarai belanja terperinci dan tidak menyimpang dari saat anda menelusuri lorong kedai anda.
Kita semua cinta tawaran yang bagus, tapi cubalah untuk tidak membeli makanan yang anda tidak boleh makan hanya kerana itu yang bagus. Berapa banyak wang yang anda hemat jika makanan dimakan berakhir di TPA?
Itu tidak bermakna bahawa anda tidak perlu membeli barang yang dijual atau secara beramai-ramai. Jika anda membeli pakej 5-pon daging hamburger, dibelah ke dalam porsi yang lebih kecil dan membeku apabila anda membongkar belanjaan anda.

Guna Facebook apa yang anda beli
Ini adalah cara lazat untuk menggunakan benih butternut, Acorn, atau skuasy lain anda membuat. Tambah sedikit garam dan minyak dan panggang benih dalam oven, seperti anda akan labu biji.
Belok roti tua dalam tepung roti segar, crouton Parmesan, atau salad Panzanella roti. puding Roti adalah pilihan yang baik bagi mereka dengan yang manis-manis. Lebih baik lagi, roti simpan dalam peti ais akan selepas anda bawa pulang sehingga berlangsung lebih lama.
Tumis jumlah kecil dari pelbagai jenis sayuran yang tidak terpakai dan campur dengan telur, keju, dan rempah-rempah (jika anda mempunyai beberapa di dalam peti ais) untuk membuat sebuah frittata. Pasangan dengan salad untuk makan malam hari kerja cepat, lazat, dan spontan.
Gunakan buah, pisang, tembikai, atau buah lain untuk membuat smoothie. Bekukan matang smoothie buah untuk masa depan atau ais loli. Beberapa tips: Tanggalkan kulit dari pisang sebelum titik beku. Lie berries keluar di nampan di freezer dan tambah berry untuk bekas sekali mereka beku.
Tambah nasi tambahan untuk sup atau membuat Rockin ‘Rice Pudding. Turn take-out beras putih ke dalam beberapa lauk pauk inspirasi baru seperti nasi goreng atau tomato diisi dengan nasi.
Adakah anda terlalu ambisius ketika anda pergi memilih epal? Guna Facebook anda menyimpan dengan membuat mentega sos epal atau epal, yang boleh disimpan selama berbulan-bulan. Dan jangan lupa tentang muffin epal, kerepek, dan pie. Cadangan ini tidak hanya untuk epal. Transform buah yang melimpah menjadi barang panggang lazat.

Freeze sebelum anda melempar
Kita semua tahu anda boleh membekukan daging, casseroles, dan makanan yang lain. Berikut adalah beberapa item yang tidak mungkin mempertimbangkan:
Store tambahan wafel dan pancake di freezer, dan menarik mereka keluar ketika anda ingin sarapan sihat, murah, dan cepat.
Tuang sisa kopi di dulang es batu. Gunakan kubus untuk meningkatkan rasa kopi ais atau untuk menyejukkan kopi yang terlalu panas.
Jangan buang sisa bawang cincang atau paprika. Freeze mereka dan menggunakannya pada saat anda membuat makanan yang memerlukan bahan-bahan.
Simpan bekas di freezer anda untuk menyimpan bahagian-bahagian dari sayuran yang tidak seperti biasanya menggunakan hujung terpotong bawang, lobak merah, dan seledri. Bila anda mempunyai jumlah yang baik menabung, rebus dalam air untuk sediaan buatan sendiri. Karnivora boleh menyimpan tas bahagian ayam yang tidak terpakai atau tulang di freezer untuk menambah pot.

Dapatkan berpendidikan
Tidak ada yang ingin makan makanan yang tidak selamat, tapi itu idea yang baik untuk memahami apa ertinya kerana tarikh luput, dalam banyak kes, mereka menunjukkan kualiti, bukan keselamatan. The “digunakan oleh” tarikh hari terakhir menunjukkan item belum dibuka pada high puncak (rasa, tekstur, nilai gizi, dll).
The “menjual dengan” tarikh memberitahu stores ketika menghapuskan produk dari rak, kerana high akan mula menurun. Susu, contohnya, akan tetap selamat untuk diminum selama sekitar seminggu selepas “menjual dengan” tarikh jika itu disejukkan dengan betul. Tentu saja, adalah bijaksana untuk bau sebelum kamu meminumnya hanya untuk memastikan.

Berfikir di luar makan
Campur buah masak, seperti alpukat, dengan madu, telur, yogurt, oatmeal, atau barang-barang dapur yang lain, untuk membuat masker wajah buatan sendiri.
Atau menggabungkan buah yang prima masa lalu dengan tanah untuk memelihara tanaman anda bukan bergantung baja kimia.

Berikan kepada orang lain
Donations item non-fana bahawa anda tidak akan makan (seperti kotak yang belum dibuka atau bijirin granola bar bahawa anak anda memutuskan dia tidak suka lagi) ke bank makanan tempatan.
Cari di halaman Amerika Makan untuk mencari bank makanan di dekat anda.

Entry filed under: Berita Pendidikan. Tags: .

Howard Jacobson menang Booker Prize saham Asia mendapatkan sebagai isyarat pelonggaran Fed minit lebih


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: