Siapa yang marah terhadap ekonomi? Semua orang, di mana-mana

October 13, 2010 at 2:27 am

Amarah: Ini adalah emosi politik mendefinisikan musim kempen ini. Ini mendidih di seluruh negeri, banyak yang ditujukan pada Presiden Obama dan Parti Demokrat Kongres atas cara mereka mengendalikan ekonomi. Tak jauh di belakang adalah ketidakpuasan.
Kombinasi, dikesan di ABC baru Berita / Yahoo! Berita jajak pendapat, mantra masalah bagi Demokrat tiga minggu keluar dari pemilihan. orang Marah, penganalisis mengatakan, keluar dan suara. puas orang cenderung tinggal di rumah.
Dengan pemulihan mengulur-ulur, pengangguran tertahan di 9,6 peratus dan krisis perumahan memasuki tahap baru yang berbahaya sebagai dokumen ceroboh dan gaya penipuan langsung menghentikan untuk rampasan di seluruh negeri, ada banyak untuk mendapatkan kesal.
Jajak pendapat, sebuah, nasional random-sampel kajian yang dilakukan oleh Langer Research Associates, menunjukkan betapa jauh kemarahan berjalan: A 25 peratus langit-tinggi Amerika mengatakan mereka marah tentang keadaan ekonomi – banyak lagi dari mereka Parti Republik dari Demokrat , alasan utama mengapa kesengsaraan ekonomi tampaknya bermain untuk menyokong GOP’s.

Ketidakpuasan, yang sejauh ini telah meraih beberapa berita, berjalan tajam melalui petak yang lebih besar daripada pengundi, tetapi hanya sebagai bahaya memegang banyak untuk Parti Demokrat berjuang untuk memegang kendali atas Kongres dan pejabat di seluruh negara bahagian banyak. Sepenuhnya lain 60 peratus orang Amerika mengatakan mereka tidak puas hati dengan ekonomi – dan banyak dari mereka adalah Demokrat.
Jadi hanya yang marah? Dan siapa yang tidak puas? Dan di mana mereka?
Jawapan singkat: banyak orang cantik dan mana-mana. Kisah nyata yang mendasari pemilihan ini mungkin bagaimana seragam dan luas merasa tidak bahagia tersebut.

“Presiden boleh bicara tentang ekonomi pulih, tapi tidak ada yang percaya padanya,” kata Demokrat strategi Hank Sheinkopf. Sementara banyak penganalisis tahun ini berbanding dengan 1994, ketika seorang pengundi tidak bahagia banyak dihantar bungkusan Demokratik mapan dan kawalan menyerahkan DPR kepada GOP untuk pertama kalinya dalam 40 tahun, Sheinkopf menunjukkan pergeseran maka sebahagian besar didorong oleh “orang kulit putih marah . ” Kali ini, “itu semua orang marah.”

Lane McCammon, 54, seorang jurutera pesara sekarang tinggal di Stallings, NC, pasti bercakap bagi banyak saat ia kutu daripada alasan untuk kemarahan-Nya.
“Pengangguran terus naik dan bangun dan bangun … Stimulus telah menjadi bencana mutlak kas untuk clunkers -.. Orang mengambil wang itu dan membeli kereta buatan luar negeri,” tertawa McCammon dengan jijik jelas. “Ini telah menjadi Kongres menyedihkan … Mereka menghabiskan wang seperti pelaut mabuk ..”

“Saya sangat marah. Isteri saya marah. Kami sebuah rumah tangga yang marah di sini,” tambah McCammon, yang memilih McCain dan berfikir Obama tidak mempunyai kesempatan menjadi terpilih kembali pada 2012.
Ini sering terjadi bahawa kecenderungan politik yang dirasakan lebih kuat di satu wilayah atau kumpulan demografi dari yang lain. Dengan kemarahan mengalir jauh lebih dalam melalui pembuluh darah GOP daripada Demokrat, misalnya, penganalisis Greg Valliere dari Potomac Research Group mengatakan ia berharap itu menjadi “faktor yang lebih besar di daerah Republik yang berhaluan seperti Selatan.”
Tahun ini, bagaimanapun, bahawa tidak memegang benar.
Dari garis pantai terjal California terhadap negara Plains terbuka lebar ke bandar-bandar kecil yang dot Selatan, 26 peratus sangat konsisten untuk 27 peratus menggambarkan diri mereka sebagai marah terhadap ekonomi. Sementara kemarahan meter turun sedikit, hingga 20 peratus, di timur laut, yang secara tradisional lebih sederhana bersandar Demokrat, perbezaan tersebut secara statistik tidak signifikan.
Kisah ini hampir sama ketika keputusan lain dari ABC News / Yahoo! Berita polling diperiksa.
Break negara turun dengan pendapatan, dan dalam setiap kategori kira-kira satu perempat daripada responden melaporkan mereka marah: dari 24 peratus dari mereka mendapatkan oleh dengan kurang dari $ 25.000 dengan 26 peratus daripada mereka yang menarik di lebih daripada $ 100,000.
Ketidakpuasan ini luar biasa seragam di berbagai gaji, juga. Beberapa 58 peratus daripada mereka yang membuat antara $ 50,000 dan $ 75,000 dilaporkan tidak puas hati dengan ekonomi – hampir tidak berbeza daripada 61 peratus dan tahap ketidakpuasan 60 peratus melaporkan antara tahap pendapatan terendah dan tertinggi, masing-masing.

Hanya apabila melihat pada usia dan bangsa melakukan beberapa perbezaan mulai muncul. Beberapa 35 peratus orang Amerika berusia 50-64 sedang marah, sementara mereka antara 30 dan 39 berat di di 24 peratus. Amerika Jauh lebih sedikit lebih muda – mereka yang berusia 18 hingga 29 – marah. Hanya 13 peratus daripada mereka mengatakan bahawa mereka sedang marah.
Menjelaskan apa bezanya? Sementara banyak orang Amerika setengah baya dan Facebook telah kehilangan pekerjaan, melihat nilai keruntuhan rumah mereka dan tabungan pencen mereka menghancurkan budaya, dewasa muda, walaupun pasaran kerja menjemukan dan menakutkan tahap hutang perguruan tinggi, mungkin merasa bahawa mereka mempunyai lebih banyak masa untuk menunggu keluar penurunan.
“Milenium tidak kehilangan sebanyak dalam penurunan, sehingga mereka mempunyai lebih sedikit untuk marah tentang,” kata Michael ladang jagung, seorang profesor di Sekolah Pascasarjana Pengurusan Politik di George Washington University. Selain itu, beliau menambah, “Mereka tidak mempunyai sebagai harapan tinggi dari kerajaan sebagai Boomer lakukan.”
Angka-angka juga mencerminkan banding Obama masih memegang kalangan anak muda, yang memilih dia dengan margin dua-ke-satu. Kurangnya kemarahan menunjukkan mereka tidak menyerah dia dan partinya belum, kata ladang jagung. Tapi mereka jauh dari bahagia: Sekitar 70 peratus pemilih 18 hingga 29 tidak puas hati dengan ekonomi. dinamik serupa berlaku untuk Afrika-Amerika, lain dari kumpulan penyokong presiden teras. Mereka juga menyatakan ketidakpuasannya jauh lebih dari amarah: Hanya 18 peratus dari Afrika-Amerika mengatakan mereka marah tentang ekonomi, sementara 29 peratus kulit putih mengatakan mereka.
Bahawa perbezaan – antara kemarahan dan ketidakpuasan – sangat penting, dan itu salah satu yang memegang implikasi besar dalam bilik suara: Republikan dan sepotong besar independen cenderung untuk marah, sementara Demokrat lebih ke arah ketidakpuasan bersandar.

Di antara pemilih berdaftar, 41 peratus langit-tinggi dari Parti Republik menggambarkan diri mereka sebagai marah tentang ekonomi, seperti halnya 30 peratus daripada bebas. Sementara itu, hanya 12 peratus daripada Demokrat mengatakan hal yang sama. Sebahagian jauh lebih tinggi daripada mereka – 69 peratus – menggambarkan diri mereka sebagai tidak puas.
Salah satu penjelasan yang berpotensi: Republik dan bebas jauh lebih yakin bahawa pemulihan itu sedang dilakukan. Sementara 46 peratus daripada Demokrat mengatakan mereka berfikir berdaftar ekonomi telah mula pulih, hanya 31 peratus daripada bebas setuju. Adapun Parti Republik, hanya 24 peratus berfikir pemulihan telah bermula.
politik Partisan jelas memainkan peranan besar. “Ahli parti sendiri presiden lebih simpatik dengan dasar dan pemahaman yang lebih situasinya dari adalah ahli pembangkang,” kata Frank Donatelli, bekas Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Nasional Republik. Republikan, beliau menambah, “hanya tidak cenderung menyukai sesuatu presiden ini mencadangkan.”
Bahawa jurang yang luas tercermin dalam pandangan Robert Wilk, seorang pengarah pemakaman 64 tahun dari Holly, Mich, dan Tricia DeYoung, dari Parti Demokrat 38 tahun yang bekerja sebagai pelatih di kemudahan jagaan perumahan di Pittsburgh, pa
“Oh, tidak, kita pasti tidak dalam pemulihan … Lebih banyak orang kehilangan pekerjaan setiap bulan.,” Kata Wilk. Dia tidak memilih Obama pada tahun 2008, dan tidak akan memberikan suara Demokrat sekarang. Baginya, itu jelas di mana menyalahkan ekonomi lemah dusta: “Perniagaan tidak suka ketidakpastian, dan tidak ada yang tahu apa Obama yang akan dilakukan.”
[Kesihatan Hukum Bingung Care, Angers Beberapa Usaha Kecil]
Tidak begitu, kata DeYoung, yang berpendapat banyak kemajuan telah dibuat, mengingat seberapa jauh ekonomi telah jatuh. “Kami perlahan tapi pasti mulai keluar dari kemelesetan,” katanya. kemarahan nya tidak ditujukan pada Obama dan Parti Demokrat, tetapi “pada orang-orang yang mendapat kita di sini,” merujuk pada pemerintahan Bush.
Apapun alasannya, hal-hal perbezaan, kerana kemarahan cenderung melakukan pekerjaan jauh lebih baik dari mendorong orang untuk pergi keluar dan suara dari ketidakpuasan belaka. Dalam jajak pendapat / ABC baru-baru ini Washington Post, misalnya, responden yang menggambarkan diri mereka sebagai marah juga lebih mungkin untuk mengatakan mereka yakin untuk memilih.
“Semua orang tidak bahagia hari ini, tetapi ketika anda mendapatkan tahap yang lebih tinggi intensiti, orang-orang lebih termotivasi untuk memilih daripada mereka yang hanya puas,” kata ladang jagung. pemilih Republik, seiring dengan peningkatan jumlah independen, tidak menyukai apa yang telah dilakukan kerajaan, mereka ingin menghentikan dasar yang mereka lihat sebagai baik mengganggu dan tidak berkesan. Demokrat, di sisi lain, tidak puas dengan langkah perubahan tapi berfikirlah pentadbiran berhak lebih banyak masa ke kanan ekonomi. “Jika anda seorang Demokrat, anda menyokong menunggu,” tambahnya. “Tapi tunggu tidak mendapatkan anda ke jajak pendapat.”

Entry filed under: Berita Ekonomi. Tags: .

Hakim: Hentikan ‘jangan tanya, jangan bilang’ segera McDonald’s Happy Meal menolak dekomposisi selama enam bulan


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: