AP Enterprise: BP stesen mempertimbangkan merek lain

October 14, 2010 at 7:46 am

NEW ORLEANS – Minyak telah berhenti memuntahkan ke Teluk Mexico, tetapi BP tetap sangat rentan terhadap prospek pam petrol AS lari ke jenama lain.
Dalam wawancara dengan The Associated Press, stesen pemilik dari Wisconsin ke Virginia mengatakan BP pengedar sedang didekati oleh tanda lain atau sedang mendekati mereka sendiri.
Sementara amalan umum sedemikian perniagaan yang kompetitif, hal itu telah menjadi lebih kerap sejak letupan 20 rig lepas pantai dan tumpahan April yang menodai citra BP dan menyebabkan beberapa pelanggan untuk pergi ke tempat lain untuk gas, pemilik mengatakan.
“Pintu dibuka ketika kebocoran Teluk berlaku dan orang akan membongkar pada emosi,” kata Randy Meffert, yang bersama-sama dengan saudara-saudaranya mempunyai, mengendalikan atau bekalan 52 SPBU di Wisconsin selatan-pusat. Semua kecuali lapan mengibarkan bendera BP.
BP diharapkan dapat detail strategi untuk memperbaiki brand ketika bertemu dengan beratus-ratus pengedar BBM minggu depan di Washington pinggiran bandar. Pertemuan itu datang pada saat yang kritikal. Penjualan telah pulih, tetapi masih turun di beberapa stesen yang melihat penurunan tajam selepas tumpahan, walaupun BP menawarkan insentif untuk membantu mereka mendapatkan melaluinya.
BP mempunyai hanya sebahagian kecil daripada lebih daripada 11,000 stesen di seluruh AS yang menjual bahan bakar, sebagian besar di bawah bendera BP. ARCO, sekutu BP, dominan di Barat. stesen BP-tanda Sebahagian besar adalah dimiliki oleh penduduk tempatan yang utama sambungan kepada syarikat minyak adalah logo dan kontrak untuk membeli petrol.
Kontrak tersebut dapat berkisar dari beberapa tahun menjadi lebih dari 20, dan BP tidak akan mengatakan berapa banyak yang Facebook untuk kemas tahun ini.
BP tidak akan mengatakan apa yang bercadang untuk mengumumkan pada pertemuan dengan pengedar. Tapi dua ahli dari kumpulan perdagangan yang membantu mengatur pertemuan itu berkata kepada AP bahawa, antara inisiatif lain, BP akan menawarkan untuk membayar kad hadiah $ 10 untuk stesen untuk memberikan pelanggan-pelanggan yang membeli sejumlah tertentu gas, dan itu akan membiayai program untuk stesen untuk disumbangkan kepada badan-badan amal tempatan. Para ahli diminta untuk tidak dapat dikenalpasti kerana butiran seharusnya rahsia sampai diumumkan.
Hal ini tidak jelas apakah pertukaran nama yang dicadangkan beberapa bulan yang lalu oleh beberapa pemilik stesen akan berada di meja. Idea ini terus meresap, namun belum bergaung dengan majoriti pemilik.
Apakah persembahan terbaru cukup untuk menjaga pemilik stesen BP meninggalkan flip?
syarikat Jeff Miller memiliki, mengendalikan atau membekalkan sekitar 56 stesen BP-tanda, terutama di Virginia tenggara. Dia mengatakan stesen yang ia bekalan tetapi tidak sendiri yang mengatakan bahawa mereka sedang mempertimbangkan untuk beralih ke jenama lain saat kontrak mereka untuk menjual petrol BP sudah habis.

“Mungkin ada Shell atau Chevron dan mereka akan pergi ke (stesen) BP dan berkata,” Jika anda ingin menyingkirkan BP, kita boleh meletakkan Shell di sana, ‘”kata Miller. “Itu terjadi secara cukup teratur.”
perbincangan seperti ini tidak biasa, tetapi Miller mengatakan pertandingan sekarang mempunyai peluru lebih.
“Setiap pengedar kami tidak puas hati dengan tanda BP dengan semua yang terjadi, sekarang mereka berkata, ‘Apa tanda lain yang anda tawarkan, Miller, kerana aku orang-orang dari Shell, dan Chevron memanggil saya?” “Katanya.
Bob Juckniess, yang mempunyai 10 stesen BP-tanda di daerah Chicago, mengatakan pendekatan dari syarikat lain “benar bermaharajalela sekarang.”
“Saya pikir itu bermula dengan bencana yang terjadi di Teluk, tapi saya pikir itu diikuti sangat kuat oleh BP bagaimana menangani situasi,” kata Juckniess.
Dia mengatakan dia ingin melihat BP komited untuk menukar budaya syarikat dari satu ia percaya difokuskan pada keuntungan satu fokus pada keselamatan.
“Jika mereka tidak meluruskan kembali budaya syarikat dari atas ke bawah, maka mereka terikat untuk membuat kesalahan yang sama yang mereka miliki di masa lalu,” kata Juckniess.
Beberapa pengedar dan pemilik tidak bersedia untuk membuang BP, dan mereka berusaha untuk menggalakkan rakan-rakan mereka untuk tetap keluar.
Diantaranya adalah Bill Tome, yang syarikatnya bekalan petrol BP untuk stesen di daerah Charlotte, NC,, dan Max Alvarez, yang Sunshine Bensin Distributor adalah salah satu pembekal terbesar petrol BP-tanda di Florida.
Tome mengatakan dia memahami ragu dari beberapa pemilik stesen dan pembekal untuk terus membawa banner BP. Ia berharap mereka yang menghadiri persidangan sekurang-kurangnya mendengar keluar syarikat.
Alvarez mengatakan bahawa selama BP tetap kompetitif, akan terus mereknya utuh.
“Saya fikir orang yang benar-benar memahami dan melihat situasi ini akan mempunyai perasaan positif tentang BP hanya kerana mereka mengalami kemalangan, mereka menerimanya dan mereka tidak pernah berbalik kembali mereka di atasnya,” katanya.
BP jurucakap Scott Dean mengatakan dalam sebuah e-mel kepada AP bahawa syarikat komited untuk rakan perniagaan bebas yang menjual petrol BP-berjenama.
“Kami terus bertemu secara teratur dengan para pelanggan-pelanggan kami dan percaya bahawa mereka akan cadangan penilaian tentang BP sampai respon kami dan pekerjaan pemulihan dilakukan,” kata Dean.
Sekitar 600 orang akan menghadiri persidangan pekan depan, termasuk pengedar, atas BP pejabat dan rakan penjual, menurut John Kleine, yang mengetuai sebuah kumpulan perdagangan yang mewakili pengedar petrol BP di Media AS tidak akan dibenarkan untuk menghadiri.
Kleine mengatakan bahawa mengingati kesan daripada tumpahan minyak, pertemuan tahun ini mungkin akan menjadi yang paling penting sejak penggabungan BP-Amoco di akhir 1990-an.
“Kenapa?” Kleine bertanya. “Anda kembali ke keyakinan, kepercayaan dan komitmen Itu harus ditunjukkan ..”

Entry filed under: Berita Ekonomi. Tags: , .

Saham Asia di AS yang solid syarikat hasil Tentera mengingati tatapan tajam shooter Fort Hood


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: