Haiwan pecinta berkabung rusa raksasa tewas di Inggeris

October 27, 2010 at 4:42 am

LONDON – Ini adalah foto keagungan haiwan yang telah berubah menjadi misteri pembunuhan: Siapa yang ditembak Maharaja? Pecinta alam pada hari Selasa itu berkabung rusa merah digelar Maharaja Exmoor – 9-kaki (2,75 meter) raksasa dilaporkan menjadi binatang liar yang terbesar di Kepulauan Inggeris. Dia ditemui hari tewas setelah fotonya muncul dalam akhbar nasional.
Saiz Maharaja membuatnya berbeza dari kawanan, tetapi juga mungkin telah membuat dia mangsa hadiah untuk pemburu bersedia membayar mahal untuk seperti piala megah.
“Dengan satu set tanduk seperti rusa ini telah, itu pada dasarnya akan membunuhnya pada akhirnya,” kata Richard Austin, jurugambar gambar yang muncul di akhbar – “. Megah” pasti disertai dengan kata
“Dia sendiri musuhnya terburuk, saya kira,” kata Austin kepada BBC. “Tumbuh yang besar dan yang besar dan megah, ia adalah target yang pasti.”
Selama 12 tahun hidupnya, Maharaja Exmoor berkeliaran di Inggeris barat daya, sebuah petak liar kesihatan dan hutan yang telah ditarik pemburu selama 1,000 tahun. Pada 300 pon (135 kilogram), ia menjulang tinggi di atas rusa lain di sekitarnya, dan selama musim kawin musim gugur ia dengan mudah disimpan haiwan yang lebih kecil di teluk saat ia menarik harem rusa betina.
Austin memotret rusa selama musim kawin tahun lalu, dan lagi tahun ini, penerbitan foto yang diperluas terkenal binatang itu. Foto-foto, yang pertama kali diterbitkan 5 Oktober, menunjukkan Maharaja berdiri megah di lapangan, tanduk dramatik terangkat tinggi, dan menderu sebagai dua rusa betina memandang.
Misteri seputar kematian rusa itu. Douglas Batchelor, ketua kumpulan anti-perburuan Kumpulan Melawan Kejam Sukan, mengatakan ia ditembak dua minggu yang lalu di dekat tempat bernama Rackenford Moor. Media tempatan dan nasional termasuk BBC memberikan lokasi yang sama, berhampiran dengan jalan utama antara bandar Barnstaple dan Tiverton.
Tubuh Maharaja sudah lama hilang – kepalanya mungkin untuk taksidermis seorang, sisanya mungkin untuk tukang daging.
Dalam kebanyakan kes pemburu – untuk kos – mengambil tanduk atau semua kepala sebagai piala. Pemilik tanah menyimpan bangkai, yang sering akhirnya yang dijual untuk daging. rusa Exmoor adalah juga mengintai oleh pemburu, yang menjual daging mereka untuk kas.
Austin mengatakan ia sengaja tidak mendedahkan lokasi yang tepat Maharaja, tetapi beberapa bertanya-tanya apakah perhatian gambar yang menarik untuk binatang dapat membantu membawa kematiannya.
“Tanpa diragukan lagi publisiti foto ini menyebabkan kematian,” kata Manni Walton, Eropah pengarah jualan agen foto Corbis.

Patrick Llewellyn, gambar pembantu editor di The Sunday Times Magazine, mengatakan hal itu publisiti mungkin dibuat Maharaja target. “Tapi siapa pun yang tertarik dalam memilih rusa piala mungkin akan sudah diketahui keberadaannya sebelum pendedahan foto, jadi sangat sulit untuk mengatakan.”
orang tempatan marah Selasa berspekulasi tentang identiti dan kerakyatan pemburu: Apakah itu seorang Amerika, seorang Eropah, atau seorang warga Inggeris kaya yang melihat gambar dan memutuskan ia ingin tanduk yang megah di dinding-nya?
“Siapapun yang punya trofi akan tetap cukup tenang tentang hal itu, kerana memiliki mengacau kehebohan yang paling mengerikan,” kata Peter Donnelly, seorang ahli pengurusan rusa di kawasan Exmoor.
Selama berabad-abad, memburu rusa adalah sukan raja Inggeris. Henry VIII diburu berhampiran istana di Greenwich dan Richmond – sekarang London taman, masih penuh rusa. Ratu Elizabeth II dan Putera Philip suami ahli lain daripada berburu rusa keluarga kerajaan di Balmoral estate mereka di Scotland.
pengejaran ini di terkuat di Scotland dan Inggeris barat daya, yang besar ternakan menarik pemburu kaya dari seluruh dunia.
Seorang bekas memburu kerajaan, Exmoor popular dengan pemburu tempatan dan luar kaya, yang jet untuk tangkai rusa merah – haiwan darat terbesar di Inggeris. Maharaja adalah wakil besar spesies, walaupun bukan yang terbesar yang pernah tercatat. rusa merah bisa jadi lebih besar – di mana saja antara 130 pound (60 kilogram) dan 420 pon (190 kilogram), menurut Rusa British Society.
Hunters membayar pemilik lahan untuk hak untuk berburu di tanah mereka dan mengambil set tanduk sebagai piala – atau, dengan kos yang lebih tinggi, seluruh kepala. Jika pemburu mempunyai kebenaran dan itu dilakukan selama musim berburu, seperti dalam kes ini, itu sangat legal.
Berburu adalah isu memecah belah di Inggeris, di mana amalan tradisional memburu binatang dengan bungkus anjing dilarang pada tahun 2004 – walaupun dengan celah yang cukup yang memburu menjalankan cukup banyak berleluasa di seluruh negeri.
Rusa ini hari baik mengintai menggunakan senapang bertenaga tinggi, atau dikesan oleh pemburu di atas kuda yang menggunakan sepasang anjing untuk flush out haiwan, yang kemudian ditembak.
Supporters mengatakan itu adalah bahagian penting daripada ekonomi luar bandar, tetapi memburu pahit ditentang oleh beberapa pecinta haiwan.
Batchelor, dari Liga Melawan Kejam Sukan, mengatakan “menjijikkan secara moral” untuk menembak binatang untuk sukan.
Tapi pemuliharaan binatang mengatakan perburuan membantu menjaga kesihatan kawanan rusa. Sejak beruang, serigala dan karnivor besar yang lain telah pupus di Inggeris, binatang tidak mempunyai pemangsa semulajadi, dan ribuan secara undang-undang diburu setiap tahun untuk menyimpan nombor di cek.
Michael Yardley dari Sukan Menembak Trust mengatakan masuk akal untuk membunuh rusa tua seperti Maharaja, yang ahli menganggarkan sekitar 12, berdasarkan saiz tubuhnya dan tanduk. rusa Merah boleh hidup untuk 15 atau bahkan 20 tahun.
“Sebuah kijang melewati usia ini mungkin benar ditembak, dan, memang, harus ditembak, untuk membolehkan binatang bugar muda ke harem, dan juga kerana mungkin mati kelaparan sebagai gigi seri yang semakin memburuk,” kata Yardley.
Donnelly, tidak ada lawan daripada berburu, mengatakan hal itu salah untuk menembak Maharaja semasa musim alur yang didapati, ketika rusa terkuat bersaing untuk berkahwin dengan perempuan rusa terpilih, kunci tanduk dengan saingan kerana mereka berjuang untuk supremasi.
“Dia masih dalam bukunya prima la. Tidak perlu dimusnahkan,” kata Donnelly. “Ada banyak rusa sampah di luar sana yang boleh menembak dan akan melakukan apa-apa selain meningkatkan kualiti kawanan.”
“Ada kod moral dan etika tentang hal ini -. anda tidak menembak binatang terbaik sebelum mereka memiliki kesempatan untuk kawin”

Entry filed under: Berita Dunia. Tags: , , , .

kereta api cepat, empangan besar menunjukkan kejuruteraan China mungkin Obama memainkan pemilih psikiater-in-chief di jalan setapak


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: