Jumlah triple Amerika diabetes boleh pada tahun 2050

October 27, 2010 at 6:38 am

ATLANTA – Sebanyak 1 dari 3 orang dewasa AS boleh diabetes pada tahun 2050, para pegawai persekutuan mengumumkan Jumaat dalam unjuran baru yang dramatik yang mewakili tiga kali ganda meningkat.
Pusat Kawalan Penyakit dan Pencegahan menganggarkan bahawa 1 daripada 10 mengalami diabetes sekarang, tapi jumlahnya boleh tumbuh hingga 1 dari 5 atau bahkan 1 dari 3 pada pertengahan abad jika kecenderungan ini terus berlanjutan.
“Ini membimbangkan,” kata Ann Albright, pengarah CDC Division Terjemahan Diabetes.
unjuran ini lembaga telah menjadi pekerjaan dalam proses. Semakan terakhir menyebutkan jumlah di 39 juta pada tahun 2050. Anggaran baru membawanya ke kisaran 76000000-100000000.
Sebuah dijangka 24 juta orang Amerika menghidap diabetes saat ini.
Akaun perhitungan baru CDC bagi orang-orang yang menderita diabetes tetapi tidak terdiagnosis – kumpulan yang tidak membayangkan kepada anggaran sebelumnya, menjelaskan Edward W. Gregg, kepala cabang CDC yang mengendalikan diabetes epidemiologi dan statistik.
Selain itu, para penyelidik menggunakan anggaran pertumbuhan penduduk baru untuk minoriti tua dan, yang mempunyai peringkat lebih tinggi diabetes jenis 2, katanya.
Satu faktor yang lebih: Pesakit diabetes hidup lebih lama, berkat perbaikan dalam rawatan perubatan, tambahnya.
“Tidak semua peningkatan tersebar luasnya adalah hal yang buruk,” kata Dr Sue Kirkman, senior vice American Diabetes Association presiden urusan perubatan dan maklumat masyarakat.
Diabetes adalah suatu penyakit di mana badan mempunyai masalah pemprosesan gula. Hal itu menyebabkan ketujuh memimpin bangsa kematian pada tahun 2007.
Dalam bentuk klasik diabetes, biasanya didiagnosis pada anak-anak atau orang dewasa muda, tubuh tidak cukup menghasilkan hormon yang disebut insulin untuk membantu gula masuk ke sel. Itu jenis 1 diabetes.

Bentuk lain diabetes, jenis 2, sekarang menyumbang sekitar 95 peratus daripada kes. Pada jenis tersebut, sel-sel tubuh menolak insulin usaha untuk pengangkutan gula. Jenis 2 paling umum pada orang yang kelebihan berat badan dan obesiti, pada orang 60 dan lebih tua, dan di Afrika-Amerika dan kumpulan minoriti yang lain.
Pertumbuhan kes diabetes AS telah berkaitan rapat dengan tahap obesiti meningkat. Recent data CDC menunjukkan tahap obesiti mungkin telah baru-baru ini mendatar. Tapi anggaran baru harus tahan bahkan jika tahap obesiti tetap statik, kata pegawai CDC.
CDC adalah sumber utama untuk statistik penyakit nasional, dan badan tampaknya telah melakukan pekerjaan yang bijaksana dalam menyusun unjuran ini terbaru, Kirkman kata. Namun, ia mengakui menjadi sedikit terkejut dengan saiz nombor baru.
“Besar ini adalah sedikit mengejutkan Tetapi trend tidak.” Katanya.

Entry filed under: Berita Kesihatan. Tags: , , , , .

Pengajian: Setengah daripada remaja mengakui bullying pada tahun lalu Sheen meninggalkan rumah sakit setelah letupan hotel NYC


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: