Para pegawai berkata NYC NJ-projek terowong mungkin ditakdirkan

October 27, 2010 at 6:32 am

Trenton, NJ – New Jersey Gov Chris Christie berdiri teguh pada panggilan dari projek umum terbesar bekerja di bawah jalan di negeri ini – sebuah terowong rel bernilai berbilion-bilion dolar di bawah Sungai Hudson yang menghubungkan negara itu dengan New York City, kata para pegawai Selasa.
Christie mencuat dengan keputusan ia membuat lebih dari dua minggu lalu, ketika dia berpendapat negara tidak mampu membayar apapun overruns pada $ 9 projek bilion-plus, seorang pegawai akrab dengan keputusan tersebut kepada The Associated Press. Pejabat itu berbicara dengan syarat tanpa nama kerana pengumuman belum dibuat.
Pembinaan bermula pada tahun lalu di terowong, yang telah bekerja selama 20 tahun. Ini direka bentuk untuk melengkapkan sebuah terowong dua pusat abad ke-tua dan ganda akan melatih kapasiti antara New York dan terpadat syarikat New Jersey pinggiran bandar.
Gabenor Republik diberikan empat pilihan kewangan untuk menyelamatkan projek tersebut, termasuk satu rencana yang dieliminasi risiko negaranya untuk membayar overruns kos, kata seorang pembantu Senator Frank Lautenberg yang juga bercakap dengan syarat tanpa nama. Lautenberg, seorang Demokrat, telah menjadi penyokong vokal terowong.
The Star-Ledger of Newark melaporkan bahawa para pegawai persekutuan yang ditawarkan untuk meningkatkan hal pembiayaan tetapi tidak memberikan wang baru. Surat khabar pertama kali melaporkan keputusan tersebut, mengutip tiga pegawai berhampiran dengan projek.
Lautenberg mengatakan bahawa beliau mendesak Jabatan Pengangkutan Amerika Syarikat memberikan pilihan Christie untuk meminimumkan risiko kewangan New Jersey dan bahawa para pegawai persekutuan mematuhi.
“Kerajaan persekutuan menunjukkan komitmen yang kuat untuk membina terowong ini, tapi itu jelas dari awal bahawa Gov Christie dirancang untuk membunuh projek ini tidak peduli apa,” kata sang senator dalam sebuah kenyataan yang berhenti untuk mengesahkan keputusan gabenor.
Pengumuman rasmi diharapkan Rabu.
Christie mengatakan Selasa selepas pertemuan balai bandar di Monmouth Junction bahawa ia akan “membuat keputusan saat aku siap.”
Kemudian pada hari itu, juru bicara Maria Comella menolak untuk mengesahkan laporan projek itu mati, hanya mengatakan: “Kami tidak mengomentari ini sehingga kami membuat pengumuman formal dan awam.”
Pejabat Walikota New York Michael Bloomberg, yang menyokong terowong, tetapi tidak melakukan dana bandar untuk projek, tidak akan kembali Rabu malam panggilan.

Gabenor pertama panjang, mendapatkan reputasi nasional untuk jalannya pemotongan anggaran, projek dibatalkan 7 Oktober tapi kemudian memberinya penangguhan hukuman dua minggu atas permintaan Menteri Perhubungan Ray LaHood. Tamat masa itu berakhir hari Jumaat, dan Christie mengatakan ia akan menunda keputusan sampai selepas akhir pekan.
Christie sudah menempah ulasan bayaran pada bulan September, menangguhkan pekerjaan baru di terowong sementara anggaran tersebut selesai.
Kerajaan persekutuan dan Otoritas Pelabuhan New York dan New Jersey masing-masing memberikan sumbangan $ 3000000000 terhadap kos. saham New Jersey adalah $ 2,7 bilion, ditambah overruns, tapi Christie mempunyai keberatan kepada negara yang di hook bagi mereka dan ingin orang lain untuk membantu mengambil tab.
Pada masa ini, kereta komuter NJ Transit dan berkongsi Amtrak terowong dua jalur, yang beroperasi berhampiran kapasiti. Para pegawai menganggarkan terowong baru akan memberikan pekerjaan pembinaan 6,000 segera dan sebanyak 40,000 pekerjaan setelah selesai pada tahun 2018.
Juru bicara Departemen Perhubungan Olivia Alair mengatakan Selasa bahawa dia tidak mempunyai maklumat baru untuk berkongsi tentang projek.
New Jersey Assemblyman John Wisniewski, bertindak balas terhadap laporan Selasa, mengatakan pada AP bahawa perbincangan untuk menyimpan projek ini termasuk membentuk sebuah perkongsian awam-swasta untuk membina dan sewa terminal baru projek tersebut menyeru, sebuah langkah yang akan dihapuskan kos pembinaan itu daripada anggaran.
“Ini adalah langkah monumental boneheaded,” kata Wisniewski, seorang Demokrat yang memimpin Majlis Perhubungan. “Ada banyak cara untuk menyelesaikan masalah ini, dan gabenor tidak melihat salah satu daripada mereka kerana ia sudah memutuskan untuk membatalkan projek tersebut.”
Beberapa penyokong percaya Christie termotivasi, sebahagian, dengan ingin mengalihkan wang untuk projek-projek negara. Gabenor berkata keperluan pengangkutan terowong dan negara merupakan isu yang berasingan.
Dia telah menolak untuk menaikkan cukai gas, termasuk yang terendah di negara sebesar 10,5 sen per galon, untuk daging lembu sampai dana negara hampir muflis.
Setidaknya 1250000000 $ menjadi sedia untuk projek-projek negara dengan kematian di terowong.

Entry filed under: Berita Dunia. Tags: , .

Pentagon: Alatan pemadaman di halaman Wyo nuke Mexico rasmi: 2 orang mati mungkin pembunuhan orang-orang bersenjata


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: