Univision ditetapkan untuk menjadi siaran rangkaian atas AS

October 27, 2010 at 4:33 am

NEW YORK (Adweek) – Dengan pertumbuhan dua angka rating musim ini, Univision penyiar-Bahasa Sepanyol ke permulaan yang lebih baik daripada rangkaian berbahasa Inggeris besar, dan masa depan cukup menjanjikan juga.
Banci baru tersebut diharapkan dapat menunjukkan peningkatan hampir 45% dalam jumlah orang Amerika Hispanik sejak tahun 2000, dengan jumlah 50 juta. Pasangan ini dengan terus hakisan penonton di rangkaian utama dan perjanjian baru-baru ini Univision dengan pengaturcara Mexico Grupo Televisa, yang terkunci sumber pengaturcaraan yang popular banyak rangkaian untuk sekurang-kurangnya satu dekad lain.
Hanya beberapa tahun yang lalu, idea Univision penangkapan dan melebihi mereka akan mempunyai rangkaian eksekutif mainstream rolling dengan tawa. Mereka tidak tertawa sekarang.
Dan mereka tidak bercakap secara terbuka tentang hal ini baik: Ketika diminta komentarnya, Big Four jaring menolak. Tapi beberapa eksekutif bercakap pada latar belakang dan menunjukkan bahawa mereka mengambil ancaman dari Univision serius.
“Mereka sudah No 5,” sebagai salah satu meletakkannya, setelah gerhana CW itu.
perhitungan Satu rangkaian penyelidik puncak kesimpulan bahawa Univision boleh melebihi rangkaian Anglo dalam tujuh tahun, bahkan tanpa meningkatkan disediakan oleh pertumbuhan penduduk Hispanik.
Iklan pembeli juga percaya bahawa Univision mempunyai tembakan yang baik di topping rangkaian Anglo pada jadual yang ditentukan syarikat.
“Benar-benar dibayangkan bahawa dalam tiga hingga lima tahun mereka akan, terlepas dari bahasa, No 1 rangkaian siaran,” kata Steven Wolfe Pereira, vp senior dan managing director MV42, sebuah unit dari Publicis Groupe’s agensi media MediaVest.
Brad Adgate, vp senior dan pengarah penyelidikan di Horizon Media, menegaskan bahawa Univision telah membuat kemajuan.
“Saya dapat melihat mereka musim ini mula memenangi beberapa malam pada orang dewasa 18-49,” kata Adgate. “Pada malam Jumaat, mereka sudah dekat ke Tidak menjadi 1 sudah.”
CEO Univision Joe Uva yakin bahawa pertumbuhan penonton akan mendorong pertumbuhan iklan di masa depan. Dia mencatatkan bahawa 55 jenama baru ditandatangani pada selama tahun ini pasaran “dimuka” pengiklanan, di mana rangkaian mencapai 14% pertumbuhan organik – berbanding dengan pertumbuhan organik 3% untuk Big Four. Dan ia mengatakan puluhan juta dolar pertumbuhan yang bergeser dari anggaran berbahasa Inggeris, trend dia percaya akan mempercepatkan.

“Jika anda pemasar hari ini, hampir tidak mungkin untuk mencapai pertumbuhan jangka panjang yang berterusan jika anda tidak menghabiskan terhadap pelanggan ini,” katanya.
Yang mengatakan, sekitar dua-pertiga dari pengiklan TV mengelakkan TV berbahasa Sepanyol sampai sekarang, menurut pembeli.
Tetapi ketika bancian ini dilancarkan pada tahun depan menunjukkan lompatan besar dalam populasi Hispanik, “papan syarikat akan membayar perhatian,” kata Wolfe Pereira. “Ini akan menjadi wake-up call nyata.”

Entry filed under: Berita Ekonomi. Tags: , , .

Spektakuler spesies yang tidak diketahui dijumpai di Amazon RI untuk memberikan suara pada menjatuhkan ‘Kemajuan’ dari namanya


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: