badai Massive membawa 2 hari salji, hujan, angin

October 28, 2010 at 7:56 am

Vale, NC – Yolanda Corona berdoa ia tidak akan mati.
Dia sedang menonton televisyen dengan 10 saudara ketika angin dari badai besar robek di seluruh AS menderu melalui lingkungannya.
Tetingkap meniup keluar dari ruang tamu. cerobong yang menyerah masuk Pohon jatuh melalui bumbung.
Keluarga meringkuk dalam doa kembali bilik tidur, berbisik, menangis dan memegang satu sama lain. Entah bagaimana, mereka selamat.
“Kami pikir kami akan mati Kami hanya begitu takut .. Kami tidak mempunyai masa untuk melakukan apa pun. Kami semua hanya mendengar dan berdoa bagi kehidupan kita,” kenang Jessica Vargas, cucu Corona’s 18 tahun, Rabu, melihat milik keluarga, yang telah berserakan di sekitar laman berlumpur mereka malam sebelumnya. Tidak ada yang serius terluka, tapi sekarang keluarga harus mencari tempat tinggal.
Badai, langka yang bergerak cepat yang menghancurkan rumah-rumah mereka juga membawa angin sampai dengan 81 mph, hujan dan tornado yang bermula di Midwest pada hari Selasa dan Rabu terus, pindah ke selatan dan timur AS
Di pinggiran kota Chicago, Helen Miller, 41, cedera ketika cabang jatuh sekitar 65 kaki dari sebuah pohon besar, jatuh ke dalam keretanya dan disula perutnya. Doktor dihapuskan cabang dan suami Miller katanya memintanya untuk bertahan pada hal itu.

“Dia ingin menyimpannya untuk projek seni atau sesuatu,” kata Todd Miller Chicago Sun-Times. “Dia sedikit semangat bebas, jadi saya berlari dengan itu.”
Pejabat Cuaca Nasional membenarkan bahawa lapan tornado mendarat di Indiana Selasa, tetapi bahawa tidak ada kerosakan serius atau kecederaan yang dilaporkan. Ohio melihat enam twister, termasuk satu dengan hembusan sekurang-kurangnya 111 mph yang merobek sebuah desa di bahagian barat laut negara, memusnahkan beberapa rumah. Diratakan lain gudang dan membawa kincir angin besar 40 meter.

Pat Tanner, seorang hidrologi dengan Pejabat Cuaca Kebangsaan di Greer, SC, kata sebuah front sejuk bergerak ke timur dan pertemuan hangat, udara lembab menyebabkan ketidakstabilan di atmosfera dan pemijahan badai.
Di Chattanooga, Tenn, sebuah tornado jelas di Dam Chickamauga menyebabkan kemalangan yang menyebabkan penutupan jalan raya dan beberapa orang tercedera. Tornado juga berbalik melalui Racine County, Wis, di mana dua orang cedera ketika sebuah bahagian bumbung robek dari sebuah kilang traktor, dan Peotone, Illinois, di mana tiga orang cedera ketika atap sebuah rumah datang off.
Badai salji berat dan membawa angin hingga 60 mph ke Dakota untuk hari kedua Selasa, menumbangkan garis tanda kekuasaan, dan pohon. Sebahagian besar salji, sekitar 8 inci, dilaporkan di pusat North Dakota, dan perjalanan di banyak negara itu sukar.
“Cuaca tidak terlalu bagus di sini. Angin adalah mengambil dan sangat salji, sangat licin,” kata Linnea Reeves, seorang pekerja Walmart di Bismarck.
Di Iowa, angin gusted kepada lebih daripada 50 bsj di beberapa tempat Rabu, menjungkirbalikkan semifinal di jalan raya dan merobohkan tiang elektrik.
jam tangan Tornado dan peringatan dikeluarkan di Tenggara dan ke Timur Laut.
Di North Carolina, sekurang-kurangnya 11 orang terluka oleh angin yang menghancurkan rumah Corona, tapi tidak serius.
“Kami hanya bersyukur kepada Tuhan bahawa setiap orang selamat,” kata Corona, yang mempunyai beberapa luka di kakinya.
Di dekatnya, Douvhen Hanby berada di halaman belakang ketika ia melihat yang bergerak cepat ke arah awan corong kepala rumahnya. Dia bergegas masuk dan berteriak untuk isteri dan empat anak-anak untuk “memukul lantai” di ruang tamu. Beberapa saat kemudian, rumah itu mula gementar.
Ketika angin mereda sekitar dua minit kemudian, keluarga – dan rumah-rumah mereka – lebih atau kurang baik. Hanby berlari ke pintu samping rumah kereta jiran, yang telah diparut.
Ia menggali runtuhan dengan tangan, mencari wanita dan empat anak. Ia menemui mereka meringkuk dalam bola, di bawah beberapa potong timah.
“Mereka takut, gementar. Kemudian ketika menghentam mereka, mereka masih hidup, mereka mulai menangis,” katanya.
Sekitar satu batu jauhnya, Jack Hambrick, sedang menonton TV ketika ia melihat bahawa garis badai dan tornado mungkin sedang menuju ke arahnya. Ketika ia mendengar angin cambuk di luar rumahnya, berkata kepada isteri dan anaknya untuk menuju kembali bilik tidur untuk keselamatan. Tapi dia tidak berjaya. Rumah gementar dan dia jatuh ke lantai di ruang tamu. perabot mulai berputar-putar di bilik itu dan ia terus menunduk. “Saya hanya ingin mereka menjadi OK.”
Mereka, tapi ketika itu selama beberapa minit kemudian, atap dan sebahagian besar tembok itu sudah hilang. Rumah itu hancur.
“Apa yang akan anda lakukan? Aku punya sebuah skylight,” canda dia.
Tapi kemudian ia berubah serius.
“Kami beruntung,” katanya. “Sangat beruntung.”

Entry filed under: Berita Dunia. Tags: , , , , .

Gabenor NJ berdiri dengan keputusan untuk membunuh terowong Di California, GOP calon pada catatan pengeluaran foya


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: