biaya kuliah College mendaki lagi musim gugur ini

October 28, 2010 at 7:46 am

biaya kuliah College ditembak lagi musim gugur ini, dan mahasiswa dan keluarga mereka bersandar lebih pada kerajaan persekutuan untuk membuat pendidikan tinggi lebih terjangkau di masa ekonomi sulit, menurut dua laporan yang dikeluarkan Khamis.
Di sekolah empat tahun umum, banyak dari mereka dirosakkan oleh pemotongan anggaran negara, rata-rata biaya kuliah di-negara dan kos musim gugur ini naik 7,9 peratus, atau $ 555, untuk $ 7.605, menurut Dewan College “Trend Kadar College.” Harga rata-rata pelekat di perguruan tinggi swasta bukan keuntungan meningkat 4,5 persen, atau $ 1.164, untuk $ 27.293.
subsidi kerajaan besar-besaran dan bantuan dari sekolah membantu menjaga di cek harga sebenarnya banyak mahasiswa membayar. Namun para ahli mengingatkan bahawa bantuan persekutuan hanya boleh melakukan begitu banyak dan bahawa pendidikan bahkan lebih tinggi kemungkinan kecuali rebound negara atau perguruan tinggi peruntukan kos secara drastik dipotong.
“Tepat ketika Amerika memerlukan kuliah yang paling, banyak yang mencari itu semakin sukar untuk membayar,” kata Molly Corbett luas, presiden dari American Council on Education.
Bila disesuaikan dengan inflasi, uang kuliah meningkat jumlah ini turun menjadi 6,6 persen pada empat tahun perguruan tinggi awam dan 3,2 peratus pada yang swasta, mengikut Dewan College.
Ramai pelajar yang mencari bantuan di bantuan persekutuan diperluas, termasuk kredit cukai, faedah veteran dan pengembangan nota program Hibah Pell bagi pelajar berpendapatan rendah. Pada 2009-10, 7,7 juta pelajar menerima $ 28200000000 di Pell Grants – peningkatan sebanyak hampir $ 10 bilion dari tahun sebelumnya, menurut laporan Majlis pendamping College, “Trend Mahasiswa Aid.”
Walaupun demikian, pemberian Pell maksimum hanya merangkumi 34 peratus daripada kos rata-rata menghadiri sebuah perguruan tinggi empat tahun awam, turun dari 45 peratus dua dekad lalu.
Untuk saat ini, subsidi kerajaan dan bantuan dari sekolah membantu terus kuliah bersih dan kos – kos yang sebenarnya pelajar membayar bila geran dan keringanan cukai adalah faktor masuk
Anggaran biaya kuliah dan kos bersih rata-rata musim gugur ini di perguruan tinggi empat tahun awam $ 1,540, sedangkan pada perguruan tinggi swasta mereka adalah $ 11.320. Kedua-duanya naik dari tahun lalu, tetapi di bawah apa yang pelajar membayar lima tahun yang lalu.
“Terlepas dari kenyataan harga stiker sudah jalan sampai, ada begitu banyak memberikan bantuan di luar sana yang banyak pelajar yang benar-benar membayar kurang dari yang mereka lakukan sebelum ini,” kata Sandy Baum, seorang penganalisis dasar senior Dewan College dan Skidmore College profesor ekonomi .
Itu juga berdampak pada jurang yang tumbuh di antara mereka yang menerima bantuan dan satu pertiga daripada pelajar penuh masa yang membayar ongkos angkut penuh untuk kuliah, kata laporan itu.
Patrick Callan, presiden dari Pusat Nasional untuk Dasar Awam dan Pendidikan Tinggi, berkata penting untuk dicatat bimbingan yang mendaki selepas satu dekad di mana pendapatan keluarga tidak meningkat 90 peratus dari Amerika, dan pada saat banyak wilayah negara wajah pengangguran tinggi.
“Kami semacam di treadmill kebangsaan,” kata Callan. “Kami menempatkan bantuan tambahan yang membantu buffer beberapa pelajar dari peringkat keparahan ini Tapi meningkatkan pendidikan dan ekonomi yang buruk juga meningkatkan keperluan akan bantuan kewangan jauh lebih cepat daripada pelaburan kami di bantuan adalah bergerak ..”
Laporan bantuan pelajar mendapati bahawa pemberian bantuan pada pelajar sarjana penuh masa meningkat 22 peratus dijangka dari 2008-2009, manakala pinjaman persekutuan meningkat 9 peratus.
Kerajaan Obama penstrukturan dari program pinjaman mahasiswa persekutuan tahun ini akan mengarahkan lebih banyak wang untuk Pell Hibah dan meningkatkan masa depan dasi geran maksimum inflasi. Tetapi para pegawai mengatakan perguruan tinggi kesannya akan minimum kerana peningkatan tahun depan adalah kecil dan bimbingan naik lebih cepat daripada inflasi.
Kebanyakan pelajar menghadiri sekolah umum, dan negara terus memotong peruntukan. Setelah disesuaikan dengan inflasi, pada-pelajar belanja negara pada pendidikan tinggi turun hampir 9 peratus di 2008-09 dan 5 peratus lagi pada 2009-10 – dan pengeluaran yang meliputi akan-ke-berakhir rangsangan wang persekutuan.
Community college, yang mendidik sekitar 40 peratus daripada pelajar, tetap terjangkau, dengan biaya kuliah rata-rata $ 2.713. pelajar pendapatan rendah cukup menerima bantuan untuk menghadiri dasarnya secara percuma.
Namun, kuliah naik 6 peratus di perguruan tinggi dua-tahun awam. Negara dan pemotongan anggaran tempatan dipasangkan dengan melonjaknya pendaftaran telah mendorong beberapa sekolah untuk memotong kursus dan batas pendaftaran.
Perguruan tinggi swasta priciest yang merayap berhampiran dengan menghancurkan langit-langit $ 60,000 total kos untuk menghadiri.
David Warren, presiden dari National Association of Independent Sekolah Tinggi dan Universiti, menekankan bersih dan biaya kuliah telah menurun 7,4 peratus dalam dekad terakhir dalam dolar disesuaikan dengan inflasi kerana perguruan tinggi memperluaskan bantuan pelajar.
“Setiap lembaga yang saya bercakap dengan memahami peranan sangat penting bantuan dan itu akan menjadi hal yang mereka cuba untuk memegang di bahagian atas senarai keutamaan,” kata Warren.
Rata-rata, sekitar 55 peratus daripada penerima gelaran sarjana di perguruan tinggi umum meminjam wang, dan hutang mereka adalah $ 19.800 by wisuda, Dewan College dijumpai.

Entry filed under: Berita Pendidikan. Tags: , , , , .

Amerika mengatakan Cina harus mengklarifikasi eksport tanah jarang Apakah texting dan Facebook buruk bagi remaja dari TV?


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: