Di California, GOP calon pada catatan pengeluaran foya

October 28, 2010 at 8:53 am

Pasadena, California – Sulit untuk mematikan Meg Whitman.
Kempen yang paling mahal bagi gabenor dalam sejarah Amerika Syarikat – sekitar $ 162.000.000 dan menghitung – adalah membanjiri pemilih California dengan array belum pernah terjadi sebelumnya iklan TV dan radio, majalah glossy, mesej smartphone, video Facebook, kad pos dan panggilan telefon yang akan menguji seberapa jauh seorang Republikan dolar boleh pergi dalam keadaan Demokrat sering mendominasi.
Sebuah paparan TV khas di Los Angeles akan melihat 23 daripada iklan-nya minggu ini saja, banyak hidup seadanya Facebook Demokrat Jerry Brown, menurut pelacakan Demokrat iklan nya membeli. Cerita tentang miliarder Silicon Valley sedang diceritakan dalam empat bahasa – Inggeris, Sepanyol, Mandarin dan Kantonis. Ada buku-mailer seperti, billboard dan mesej teks mencapai pemilih dan pendukung, sementara dia terbang dengan penampilan di seluruh negara bahagian.
Harganya sekitar $ 3 juta untuk seorang calon untuk selimut California dengan iklan TV selama satu minggu, tetapi dari 10-17 Oktober kempennya menghabiskan $ 4.600.000, menggariskan urgensi dan menggalakkan usaha mesej dari rumah tangga yang berbahasa Sepanyol berhampiran Los Angeles untuk luar bandar daerah di sempadan Oregon.
Namun, mungkin tidak cukup. Brown, selepas outspent 6-1 melalui pertengahan Oktober, membuka keunggulan sedikit jajak pendapat baru-baru ini. Bahkan Whitman tampaknya mengakui pekan lalu bahawa banyak pengundi di negara ekonomi usang – pengangguran adalah 12.4 peratus – tidak tahu dia.
“Orang ramai perlu melihat saya Mereka melihat saya di TV .. Mereka melihat saya di Internet. Tapi mereka tidak melihat saya di kehidupan nyata,” kata Whitman di Los Angeles. “Saya ingin orang tahu aku peduli.”
Pada penampilan Selasa di Long Beach, Brown mengatakan ia akan mengambil iklan negatifnya TV jika Whitman bersetuju untuk melakukan hal yang sama. iklan-Nya, dicampur dengan foto-foto tak menyenangkan saingannya, pon Whitman untuk merakam suara jerawatan, dan menggaji seorang pendatang haram sebagai pelayan. (Whitman mengatakan pembantu yang digunakan kad Social Security dan menipu memperoleh izin memandu California, dia memecatnya setelah belajar dari status haram-nya.)
Menanggapi cabaran Brown, Whitman mengatakan ia akan terus menjalankan iklan pada nota Brown sebagai gabenor 1975-1983. “Saya ingin memastikan bahawa orang-orang yang benar-benar mengerti apa yang terjadi di sini,” katanya.
Dalam iklan TV, Whitman memberi amaran bahawa pemilihan Brown akan bererti status quo di Sacramento, pemilih sesuatu yang tidak mampu. “Hanya seorang ahli politik tidak jujur, berusaha menyembunyikan rekornya kegagalan,” kata satu iklan. “Ayub pembunuh, Jerry Brown.”
Nota pengeluaran telah berlangsung selama berbulan-bulan dan menonjol menyolok dalam keadaan menghadapi krisis kewangan yang akan menuntut kecermatan untuk tahun yang akan datang. Republik Outgoing Gabenor Arnold Schwarzenegger, yang telah tinggal tenang dalam kempen, akan meninggalkan defisit bernilai berbilion-bilion dolar untuk penggantinya.
Calon pertama kali, Whitman, bekas eksekutif kepala eBay, telah melabur $ 142.000.000 nasib internet begitu jauh, sebahagian besar untuk iklan untuk memperkenalkan kepada 17 juta negara pemilih dan membantu mengatasi keunggulan Demokrat 13 mata dalam pendaftaran. Dia mengangkat sekitar $ 30 juta daripada sumber lain.

Miliarder Silicon Valley telah menghabiskan wang lebih dari Al Gore yang digunakan untuk kempen presiden 2000. Dalam dua minggu pertama bulan Oktober, operasinya dibakar melalui rata-rata $ 1.400.000 per hari.
Whitman juru bicara Tucker Bounds, yang tidak akan membahas butiran pengeluaran iklan kempen, berpendapat bahawa kesatuan pekerja dan Brown telah bersama-sama dibiayai tahap yang sama iklan di Southern California. “Ini seperti Meg adalah duel dengan beberapa orang bersenjata,” kata Bounds.
TV dipandang sebagai satu-satunya cara praktikal bagi para calon untuk menjadi dikenal di seluruh negara luas. Liputan iklan Whitman boleh dilihat dalam angka yang disusun oleh Demokrat: Sebahagian besar $ 4.6 juta dia menghabiskan 11-17 Oktober pergi ke siaran televisyen mencapai setiap sudut negara, tapi ia juga dipam $ 275.000 ke iklan berbahasa Sepanyol di 10 bandar , termasuk Fresno, Bakersfield dan Santa Barbara, dan dihantar $ 560.000 ke stesen TV kabel.
Banyak pemilih meringis pada banjir iklan calon sebagai Hari Pemilihan semakin dekat, namun tidak semua orang berubah saluran.
Jika miliarder, “aku akan dimasukkan ke dalam $ 150 juta,” kata Jeff Gendler, 65, Los Angeles konservatif pengurus jualan yang bercadang untuk memilih Whitman – agak gelisah, kerana ia menganggap dirinya terlalu sederhana. Seperti untuk iklan nya, “Saya tidak punya masalah dengan itu,” katanya.
Dalam tahun ketika beberapa calon mengelakkan media, Whitman adalah bergegas untuk dilihat dalam beberapa hari terakhir kempen. Pada hari Isnin, ia berada di Indio, dekat Palm Springs, dan di pinggiran bandar Los Angeles. Pada hari Selasa, dia muncul di Long Beach. Pada hari Rabu, dia membuat beberapa berhenti di California Selatan, termasuk San Diego dan Riverside.
penyokong nya boleh menggunakan smartphone untuk mendapatkan “eksklusif” gambar dan video dan “tetap berkaitan” dengan Whitman melalui Facebook dan Twitter. Dia kirimkan warna, penghantar buku-suka pemilih independen di Los Angeles, ditulis dalam orang pertama. “Anda boleh tahu siapa seseorang sebenarnya adalah ketika anda belajar cerita mereka dan menemukan apa yang membuat mereka siapa mereka,” kata itu.
Minggu yang lalu ia terhalang rekod untuk belanja peribadi yang ditetapkan oleh miliarder lain, Walikota New York Michael Bloomberg, yang menghabiskan $ 109.000.000 pada tahun 2009.
Namun ia boleh menyertai calon lain yang kaya dolar tidak diterjemahkan ke dalam kemenangan. Dalam gagal 1992 pemilihan presiden, Ross Perot menghabiskan $ 63.500.000 dari wangnya sendiri. Di California, Demokrat Senator Dianne Feinstein terpilih kembali pada 1994 selepas 2-1 outspent oleh Parti Republik Michael Huffington, yang digunakan $ 28.000.000 dari dompet sendiri.
Dalam satu tahun pengeluaran politik pelarian, California boleh menjadi pelajaran dalam keterbatasan. Republik Carly Fiorina, seorang eksekutif Hewlett-Packard bekas kepala, dipinjamkan kempennya $ 1.000.000 minggu lalu, meningkatkan sumbangannya tahun ini menjadi $ 6.5 juta tahun upayanya untuk mengusir Senator Demokrat Barbara Boxer.
Whitman boleh menghabiskan banyak kekayaan peribadi apabila dia ingin. Tetapi Brown dan calon lain yang bergantung pada sumbangan harus sesuai dengan topi penggalangan dana yang membuatnya sukar, jika tidak mungkin, untuk menjaga kelajuan. Sumbangan maksimum untuk calon gubernur adalah $ 25.900 untuk pemilihan primer dan bahawa jumlah lagi untuk pilihanraya umum.
Whitman mengatakan rekod tahap pengeluaran diperlukan untuk mengimbangi pengaruh kesatuan pekerja awam, yang telah menghabiskan sekitar $ 20 juta pada nama Brown. penampilan awam nya telah diburu oleh para aktivis kesatuan, yang telah menuduh dia cuba membeli pemilihan.
“Saya menghadapi beberapa kepentingan yang telah mengakar cukup besar,” Whitman said. “Tugas saya adalah untuk mengeluarkan wang untuk keluar mesej ini.”
Namun, torrent nya belanja sudah mula bicara tentang perluasan batas-batas bagi calon di seluruh negara bahagian.
“Kami kelaparan calon mati,” kata perunding Demokrat Garry Selatan, “dan menggeser keseimbangan kuasa.”

Entry filed under: Berita Politik. Tags: , , , , .

badai Massive membawa 2 hari salji, hujan, angin O’Donnell mengancam untuk menuntut stesen atas video


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: