dicampur saham Asia di tengah ketidakpastian stimulus Fed

October 28, 2010 at 9:02 am

BANGKOK – Pasaran saham Asia dicampur Khamis, sebelum pendapatan dari syarikat-syarikat besar di kawasan ini dan juga di tengah ketidakpastian atas saiz program ikatan-membeli US Federal Reserve bertujuan untuk menggalakkan ekonomi.
Harga minyak berdiri dekat $ 82 per barel sebagai tokoh bekalan mingguan memberikan tanda-tanda dicampur tentang permintaan minyak mentah AS. Dalam mata wang, dolar turun terhadap yen dan euro.
acuan Jepun Nikkei 225 indeks saham turun 14,42 mata, atau 0,1 persen, di 9,375.53 di zigzag perdagangan dan hampir tidak bertindak balas terhadap Bank keputusan Jepun secara meluas diharapkan untuk meninggalkan suku bunga utamanya tidak berubah pada sifar hingga 0,1 peratus.
Bank pusat juga memberikan butiran lebih lanjut dari program $ 61000000000 membeli aset untuk membantu menghidupkan semula ekonomi Jepun, yang dipukul oleh yen yang kuat dan Deflasi tekal.
Juga menurun adalah Korea Selatan Kospi, yang jatuh 0,2 persen menjadi 1,905.05. Pasar di tanah besar China dan Filipina juga turun.
Hong Kong Hang Seng menambah 0.3 peratus menjadi 23,228.79 dan Australia S & P / ASX 200 naik 0,8 persen menjadi 4,684.90, didorong oleh pendapatan yang kuat dari bank-bank besar. Saham ANZ Banking Group Ltd melonjak 3,3 peratus selepas posting naik 53 peratus lebih baik daripada anggaran keuntungan tahunan menjadi 4,5 bilion dolar Australia (US $ 4,4 bilion).
Pasar di Indonesia, Singapura, New Zealand dan Taiwan juga meningkat.
Song Seng Wun, ekonomi CIMB Research di Singapura, mengatakan para pelabur kebanyakan menahan diri dari langkah besar menjelang pertemuan dasar The Fed awal minggu depan. Bank sentral diharapkan untuk mengepam berbilion-bilion dolar kepada ekonomi untuk mencuba untuk meningkatkan pemulihan goyah, tetapi saiz infus berada dalam soalan.
ketidakpastian lain – hasil ujian tengah semester minggu depan pilihanraya AS dan keluaran laporan tenaga kerja AS minggu depan – juga menekan saraf pelabur, Song mengatakan, saat mereka tinggal di sela-sela menunggu membunuh hasil pendapatan syarikat minggu ini dan seterusnya.
Kemudian Khamis, game raksasa Nintendo Co, Sharp Corp dan Mitsubishi Motors Corp disebabkan laporan.
“Pelabur masih sangat terfokus pada aliran berita syarikat dari depan pendapatan,” kata Song. “Orang-orang akan mempunyai banyak untuk mengunyah minggu depan Mungkin mereka menyimpan tenaga mereka untuk kemudian ..”

Di New York pada hari Rabu, indeks Dow Jones kehilangan 43,18 mata atau 0,4 persen, untuk 11,1126.28.
Sentimen berbalik pembukaan lagu menyusul laporan di Wall Street Journal pada hari Rabu bahawa saiz pembelian bon The Fed mungkin sebanyak seratus bilion beberapa dolar, jatuh pendek dari $ 500 bilion menjadi $ 1000000000000 dahulu dijangka di pasaran.
Pembelian bon akan ditujukan untuk menggalakkan penurunan suku bunga dan menggalakkan pinjaman dan pengeluaran dalam usaha untuk memacu ekonomi.
The Fed akan bertemu pekan depan dan butiran setiap stimulus diharapkan akan diumumkan saat rapat membungkus 3 Nov.
Indeks 500 Standard & Poor’s yang lebih luas turun 3,19, atau 0.3 peratus, ke 1,182.45. Indeks Nasdaq komposit teknologi fokus adalah satu-satunya pasaran yang luas indeks naik, mendapatkan 5,97, atau 0,2 persen, ke 2,503.26.
Dalam mata wang, dolar menyelinap ke ¥ 81,56 dari 81,64 ¥. Euro naik menjadi $ 1,3818 dari $ 1,3786.
Benchmark minyak untuk penghantaran Disember turun 9 sen pada $ 81,85 per barel di perdagangan elektronik di New York Mercantile Exchange. Kontrak turun 61 sen untuk menetap di $ 81,94 pada hari Rabu.

Entry filed under: Berita Ekonomi. Tags: , , , , .

Syarikat berjuang untuk menyimpan data pemanasan global rahsia Menyiapkan pesawat ruang angkasa Deep Impact untuk pertemuan komet


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: