Gabenor NJ berdiri dengan keputusan untuk membunuh terowong

October 28, 2010 at 7:54 am

Trenton, NJ – Masyarakat pengerjaan projek terbesar di AS – sebuah terowong kereta $ 9000000000-plus menyambung New Jersey dan New York City – sudah mati di jalurnya. New Jersey Gabenor Chris Christie mengatakan Rabu ia melekat dengan keputusan yang diumumkan awal bulan ini untuk membunuh projek kerana kos pelarian. Dia menolak pelbagai proposal kewangan yang ditawarkan oleh kerajaan persekutuan untuk menyelamatkan terowong di bawah Sungai Hudson, mengatakan tidak satupun dari mereka sepenuhnya lega New Jersey tanggung jawab untuk overruns.
“Ini adalah masalah dolar-dan-sen. Saya tidak boleh meletakkan pada warga negara bahagian New Jersey surat terbuka kredit,” kata Christie.
Keputusan untuk meninggalkan pembinaan lebih daripada satu tahun selepas itu mulai mengilap reputasi gabenor Republik sebagai pemotong bayaran tapi dikritik sebagai bodoh rabun oleh penyokong pengangkutan, pengendara kereta api, pemimpin kesatuan pekerja dan beberapa Demokrat. Ini juga daun New Jersey dengan apa-apa kecuali lubang $ 600 juta sisi bukit.
Pendukung projek – sebuah idea yang telah di papan gambar selama sekitar 20 tahun – mengatakan akan menciptakan lapangan kerja pembinaan 6,000 dan ribuan lebih banyak pekerjaan sesudahnya, serta kemudahan penangguhan kereta api di kawasan-kawasan dengan satu kali terpanjang bangsa perjalanan.
Saat ini, Amtrak dan NJ Transit, kereta api komuter negara, berkongsi satu, terowong abad berusia di bawah sungai yang telah di kapasiti selama bertahun-tahun. Hanya minggu ini, seorang penggelinciran luar New York Penn Station gertak yang perjalanan untuk puluhan ribu orang.
Menteri Pengangkutan Amerika Syarikat Ray LaHood, yang telah memohon Christie untuk mempertimbangkan kembali, menyebut keputusan “pukulan menghancurkan bagi ribuan pekerja, berjuta-juta komuter dan masa depan ekonomi negara.” Dia mengatakan penumpang akan melihat “tidak menamatkan kesesakan lalu lintas dan pernah-lagi menunggu kali pada platform kereta.”
Senator Frank Lautenberg, New Jersey Demokrat yang membantu pembiayaan persekutuan selamat untuk terowong, berkata: “Gabenor sekali lagi meletakkan politik atas prestasi.”
Christie dasarnya mempunyai kata terakhir mengenai projek kerana tidak boleh maju tanpa sumbangan New Jersey. NJ Transit adalah menjalankan projek.
Projek ini pecah tanah di bawah Demokratik Gabenor Jon Corzine, yang kalah Christie musim gugur yang lalu. Kerajaan persekutuan dan Otoritas Pelabuhan New York dan New Jersey telah masing-masing menjanjikan $ 3 bilion untuk membina terowong. New Jersey bertanggung jawab atas 2700000000 $ ditambah kos tambahan.
Tetapi dalam beberapa minggu terakhir ini overruns berpotensi telah dianggarkan mana saja dari $ 1 bilion menjadi lebih dari $ 5 bilion.
Setelah Christie mengumumkan ia menarik plag, kerajaan Obama memujuk dia untuk memikirkan kembali keputusan tersebut dan mencadangkan pelbagai pilihan untuk menjaga terowong di pusat, termasuk pinjaman persekutuan, sebuah skala-belakang projek, dan penggunaan awam-swasta perkongsian, yang bandar-bandar lain telah terbentuk untuk projek-projek infrastruktur besar.

Tetapi dalam memo untuk Christie, NJ Transit Pengarah James Weinstein mengatakan bahawa bekerja di luar perkongsian tersebut akan memakan masa 18 bulan, dan bahkan maka akan ada jaminan bahawa New Jersey ingin harga atau istilah.
Sebuah firma undang-undang yang mewakili pelabur pengangkutan antarabangsa menghantar 22 Oktober surat kepada sekutu Christie menyatakan minat dalam menjelajah bekerjasama dengan negara-negara. Christie memveto kerana melibatkan Payback – dengan bunga – kepada pelabur.
Christie mengatakan tawaran terkini LaHood datang selama pertemuan Minggu: $ 358,000,000 persekutuan wang tambahan. Negara dan Port Authority masing-masing diharapkan untuk memasang jumlah yang sama.
Christie mengatakan dia menolak pelbagai pilihan kerana tidak satupun dari mereka membiarkan Baru Jerseyans dari hook untuk bayaran tambahan.
Dia mengangkat satu bit harapan Rabu – membentuk perkongsian dengan Amtrak untuk membina terowong baru – kemudian menekankan bahawa tidak ada perbincangan substantif telah terjadi.
New Jersey akan harus membayar kerajaan persekutuan sehingga $ 350 juta wang yang sudah dibelanjakan.
Pembatalan tersebut membebaskan bernilai $ 3 bilion dana persekutuan dan daun dermawan beberapa potensi, termasuk projek transit di Los Angeles, Denver, San Francisco, pinggiran bandar Washington dan New York City. New York sedang cuba untuk menyelesaikan jalur kereta bawah tanah baru di East Side Manhattan.
Lebih dari 625.000 perjalanan ke Manhattan dari New Jersey setiap hari orang bekerja, sekitar 185.000 oleh kereta api, dan bahkan menterjemahkan penangguhan kecil ke yang lama menunggu.
Sylvia Sims, yang kesesakan setiap hari kerja dari rumahnya di Newark untuk pekerjaan keperawatan di New Brunswick, adalah marah tentang pengumuman dari Christie, yang juga telah melakukan pertempuran dengan kesatuan guru New Jersey kuat atas usahanya pemotongan kos dan telah menjadi naik bintang di GOP kerana itu.
“Setidaknya tiga hari seminggu kereta terlambat, sehingga anda terlambat, dan anda tidak dibayar kerana terlambat, itu konyol, dan setengah masa eskalator tidak berfungsi,” kata Sims. “Namun, bila anda seorang pelawak lemak seperti itu, yang memiliki semuanya ditata untuk anda, anda tidak berfikir tentang orang-orang kecil saya pikir dia gabenor paling tidak pengertian kita telah ..”
Kalpit Patel dari Edison, seorang jurutera awam yang kesesakan oleh NJ Transit ke Newark, berkata beliau tidak menyalahkan Gabenor:? “Jika kita harus melakukannya projek, siapa yang akan memberikan semua wang yang kami tidak punya wang, dan itu akan kos pembayar cukai akhirnya. ”
“Gabenor boleh membuka teks sejarah sekolah tinggi untuk melihat mengapa keputusannya untuk membunuh terowong begitu bodoh,” kata Presiden Senat negara Stephen M. Sweeney, seorang Demokrat. “Bayangkan di mana negara kita akan jika bukan kerana tulang punggung yang dibina oleh 200 tahun pelaburan di jalan, terusan, rel kereta api atau interstates.”

Entry filed under: Berita Dunia. Tags: , , , , .

Ketakutan lebih mati di Indonesia beratus-ratus tsunami badai Massive membawa 2 hari salji, hujan, angin


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: