Obama terus ‘Harian Papar’: Apakah pedang bermata dua?

October 28, 2010 at 2:43 am

Dengan pemilih Republik memimpin menunjukkan keghairahan yang kuat di atas Parti Demokrat dalam pungutan pendapat, Presiden Obama membuat usaha terakhir untuk menggalakkan pemilih muda yang membantunya suara dia ke pejabat pada tahun 2008 untuk menyokong Parti Demokrat dalam pilihan raya separuh masa.
Dalam minggu terakhir dia telah pergi pada “blitz,” kempen memukul lima negara dalam empat hari, kebanyakan berhenti di universiti. Minggu lalu dia menjawab soalan pemilih muda ‘pada program Town MTV Hall, dan ke atas off mendorong nya untuk memilih pemuda, Obama muncul Rabu di Comedy Central “The Daily Show” dengan Jon Stewart.
Satir acara seperti “The Daily Show” dan “The Colbert Report” mempunyai penonton yang lebih muda dibandingkan dengan siaran berita, menurut sebuah jajak pendapat Jun oleh Pew Research Center. Tujuh puluh empat peratus daripada “Daily Show” penonton adalah antara usia 18 dan 49, sementara sebahagian besar siaran yang lain hanya memiliki sekitar 30 peratus dalam kumpulan umur.
Dengan kurang dari satu minggu sebelum Hari Pemilihan, Obama berusaha untuk mencapai sebagai pemilih muda sebanyak mungkin. Tapi tampil di jenis menunjukkan boleh menjadi pedang bermata dua. Sementara menjadi tetamu di acara larut malam membolehkan ahli politik untuk menunjukkan sisi, ringan periang, mereka boleh datang off tidak mengambil masalah politik serius.
Kami telah mengumpulkan suara dan komen tentang topik ini di Tanyakan Amerika, Yahoo News forum pungutan suara tidak rasmi. Kami bertanya apakah penampilan di acara-acara ini kurang serius pas untuk presiden atau jika Obama hanya berusaha untuk tetap berjalan.
Setakat ini, lebih daripada 8,000 respon, 60 peratus suara yang menyertai dalam komedi ini menunjukkan mengaburkan batas antara politik dan hiburan.

Yahoo! pengguna Edwin mencerminkan sentimen popular, berkomentar: “Dia seharusnya menjadi pemimpin bukan seorang entertainer.”
Sementara itu, 40 peratus daripada tanggapan mengatakan Obama hanya berusaha mengikuti zaman.
Pengguna HelenM melihat ada yang salah dengan presiden muncul di “The Daily Show.” “Apa masalahnya Banyak orang Amerika menonton acara-acara ini dan itu tempat yang baik untuk keluar mesej anda dalam suasana yang agak santai.?”

Pengguna Abby tidak bersetuju: “Saya hanya berfikir ada banyak masalah lebih penting yang perlu ditangani daripada cuba untuk menjadi pinggul dan muncul di ‘The Daily Show’ atau ‘Tonight Show’ Aku tidak peduli untuk setiap Presiden di kedua-dua sisinya melakukan hal ini. . ”
Walaupun Obama telah menjadi tetamu di acara komedi tengah malam beberapa di masa lalu, ini adalah penampilan perdananya di “The Daily Show” sebagai presiden. ketulusan Menyeimbangkan politik sambil menunjukkan sisi terang-hati lebih merupakan salah satu cabaran yang muncul pada acara satir.
Kritik meneliti penampilan terkini Obama pada “The Tonight Show” Jay Leno dengan tahun 2009. Sedangkan cracking lelucon tentang kemahiran bowling, Obama membuat kenyataan tidak sengaja menyinggung tentang Sukan Olimpik Khas. Dia memanggil ketua Olimpik Khusus untuk minta maaf setelah, tapi masih menerima serangan balasan dari komentarnya. Kritik mengatakan ia datang dari sebagai “keluar elit dan berkaitan dengan keperluan dan gaya hidup orang Amerika biasa,” menurut sebuah rencana Berita CBS.
Namun Obama bukan ahli politik profil tinggi hanya untuk memiliki gaffes dengan menunjukkan komedi tengah malam. Selama menjalankan nya sebagai presiden, John McCain membatalkan penampilan di “The Late Show dengan David Letterman” sementara ia menghentikan kempennya untuk menghadiri terhadap krisis kewangan di Washington.
Letterman diserang McCain, terutama ketika ia mendapati bahawa McCain sedang mempersiapkan untuk wawancara dengan Katie Couric pada masa yang sama dia seharusnya merakam acara Letterman, menurut The New York Times. Tiga minggu kemudian McCain kembali ke acara itu dan meminta maaf, tetapi kesalahan penjadualan yang dia minggu pers negatif.
Walaupun potensi untuk membuat semacam ini gaffes, manfaat nampaknya lebih besar daripada kos, kerana semakin banyak ahli politik menjadi tetamu di acara-acara komedi.

Entry filed under: Berita Politik. Tags: , , , , .

Korban tewas dalam tsunami Indonesia, gunung berapi tops 300 rumah pohon Backyard Manhattan bertahan melawan undang-undang


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: