rumah pohon Backyard Manhattan bertahan melawan undang-undang

October 28, 2010 at 2:47 am

NEW YORK – Di luar bandar, di pinggiran atau bahkan di daerah leafier dari luar borough New York, rumah pohon yang tidak akan menaikkan alis. Tetapi di persekitaran warga Manhattan bersejarah yang telah termasuk Mark Twain dan Eleanor Roosevelt, ia mengangkat hackles.
Tak lama selepas Melinda Hackett disiapkan pusingan, rumah pohon cedar untuk anak perempuan di pohon berbatang Plane luas London pada kecil halaman belakang rumahnya Greenwich Village, tetangga yang disebut tentang “struktur di belakang, yang dipaku ke pohon” dan “tampak aman, “dengan pembinaan tanpa izin diposting, menurut aduan diajukan dengan bandar.
“Aku pulang dan polis di pintu,” kata Hackett, seorang seniman 49 tahun. “Lalu petugas pemadam kebakaran datang.”

Setelah berbulan-bulan pertempuran undang-undang, Hackett menang. rumah pohon gadis Her ‘, rupanya unik di salah satu wilayah Amerika yang paling padat penduduknya, tidak boleh hanya tinggal – itu sudah diberikan izin rasmi sebagai sebahagian dari kabupaten dengan status mercu tanda.
Walaupun rumah pohon hanya lima tahun, townhouse Hackett adalah dari tahun 1860, dan ia membelinya dari musisi David Byrne dari Talking Heads. Landmark bandar Perservation Suruhanjaya memutuskan untuk memberikan izin rumah pohon kerana itu sebahagian dari sebuah daerah bangunan bersejarah.

Setiap penambahan atau perubahan pada hotel tersebut memerlukan persetujuan dengan izin, dan arkitek Robert Kuat mengajukan struktur Hackett di bawah “peralatan rekreasi” boleh didapati di halaman belakang, sesuai dengan resolusi bandar zon.
Itu semua masalah lebih dari Hackett dibayangkan ketika ia pindah ke Greenwich Village pada tahun 2005 dari luar bandar New York bahagian utara.
Seorang ibu tunggal dari tiga orang anak perempuan, usia 11, 13 dan 16, artis mendapatkan idea untuk jeda bandar dia dari seorang teman yang tahu dua tukang kayu yang telah membina satu di Shelter Island, tak jauh dari Long Island.

“Dia berkata, ‘anda perlu mempunyai satu pada pokok besar anda!'” Kata Hackett.
Dia memutuskan untuk menghabiskan $ 5.000 untuk menebus freewheeling kewujudan anak-anaknya telah kehilangan di North Salem, 50 batu dari New York City.
“Aku datang dari negara dengan tiga gadis kecil yang digunakan untuk berjalan di sekitar,” kata ibu mereka. “Aku ingin mereka mempunyai oase ketenangan di bandar, sebuah ruang persendirian.”
rumah pohon ini bermula bulan selepas dia membeli hotel di 12 Street Barat dari Byrne, warga dekad-panjang. Di halaman belakang berdiri London Plane bangga, peregangan tinggi ke langit di atas rumah bandar empat tingkat di bawahnya.
Tukang kayu Nick Cohen dan Ashley Karang bekerja pada projek dan mati untuk sekitar lima bulan.
“Aku hanya mengatakan kepada mereka aku menyukai hal-hal melingkar,” kata Hackett, yang seni diisi dengan lingkaran dalam warna yang hidup.
lantai dasar studio lukisan nya memiliki pemandangan rumah pohon – dan ayunan yang terbuat dari kayu tua yang tergantung dari cabang, di samping makan burung yang menarik kardinal, jays biru dan merpati.
“Ini adalah rumah pohon yang indah, tetapi mempunyai rekabentuk yang cantik,” kata Kuat, yang membantu mengungkap Hackett birokrasi mengancam rumah pohon nya. “Itu bagus sekali cara meliputi cabang; itu benar-benar bulat, yang mengalir seperti pohon.”
Tetapi tetangga Hackett, yang katanya “tidak cinta yang aku pindah di sini dengan dua anjing dan tiga anak,” tidak seperti yang menghargai.
Kuat pada awalnya percaya Jabatan Bangunan tidak memerlukan izin “kerana kita tidak bisa menemukan ceruk untuk itu dalam kod bangunan,” kata arkitek.
Tapi setelah aduan tanpa nama, Hackett terpaksa untuk membela diri sebelum bandar mahkamah Dewan Kawalan Alam Sekitar, di mana “tidak ada hakim tahu apa yang perlu dilakukan dengan rumah pohon,” kata dia.
Hackett berbalik untuk Kuat, yang mengatakan ia tidak mengetahui adanya treehouses swasta yang lain di Manhattan – meskipun banyak rumah di daerah padat kurang dari bandar menawarkan meter yang cukup besar dan pokok-pokok yang menjulang tinggi sesuai untuk treehouses.
“Ini adalah struktur yang sangat langka di persekitaran bandar,” kata Strong.
Di bahagian atas sebuah tangga kayu dengan tali Bannister, di bawah atap logam dan sekitar 10 kaki dari tanah, adalah dunia gadis Hackett menikmati.
Archie buku komik dan buku gambar yang bertebaran di sekitar. Sebuah tape kaset tua duduk di atas meja reyot dekat beberapa kerusi dan bantal berbulu. Ada juga salinan buku kanak-kanak “The Daring Book for Girls,” oleh Andrea J. Buchanan dan Miriam Peskowitz.
Pada secarik kertas, seorang anak menulis, “Jadi Sangat Takut.” Di dinding melengkung tertarik cetakan tangan dan menuliskan kata-kata seperti “Ha ha.” Cabang dari beg hijau melalui beberapa tetingkap.
“Anak-anak saya datang ke sini dan melakukan pertemuan. Mereka menggunakannya sebagai clubhouse,” kata Hackett. “Mereka plot Mereka skim .. Mereka gosip.”
[Berkaitan: Enam liar, Restoran rumah pohon]
kertas lain bertuliskan “Masuk tanpa izin No.” Hackett mengatakan ia tidak pernah pergi tanpa diundang, tetapi ada beberapa peraturan: “. Tidak merokok, tidak minum, bersumpah tidak”
Perlu Hackett sekitar enam bulan untuk membela hak untuk menjaga struktur, dan harganya kurang lebih sama dengan harga pembinaan untuk menyelesaikan tiga notis pelanggaran daripada Jabatan Bangunan untuk mendirikan struktur di kawasan yang dilindungi tanpa izin, ditambah arkitek bayaran .
Di New York, di mana undang-undang alamat bangunan dengan yayasan, paip dan faktor pembinaan yang lain, para hakim ECB pada bulan Jun 2006 “menggaruk kepala mereka, dan akhirnya, kes itu diberhentikan,” kata Hackett.
Semuanya sia-sia, ia berkata: “Ini adalah rumah pohon kecil yang boleh.”

Entry filed under: Berita Undang-Undang. Tags: , , , , .

Obama terus ‘Harian Papar’: Apakah pedang bermata dua? 15 orang tewas dalam pembunuhan beramai-ramai cuci kereta Mexico


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: