Psikiater, pengacara dinyatakan bersalah dalam kes dadah Smith

October 29, 2010 at 6:39 am

LOS ANGELES – pacar A dan dua doktor yang merupakan sebahagian daripada lingkaran dalam Anna Nicole Smith dalam hari-hari terakhir dan telah dibebankan dengan membolehkan penggunaan ubat resep nya dibebaskan kos ubat yang paling Khamis, tapi dua didakwa bersubahat untuk menggunakan nama palsu untuk mendapatkan resep nya.
Howard K. Stern, pacar Smith-peguam, dan Dr Khristine Eroshevich, psikiater, didakwa bersubahat untuk mendapatkan model Playboy dan ubat penghilang rasa sakit bekas bintang reality TV dan ubat penenang.
Jaksa berpendapat selama sembilan minggu persidangan bahawa terdakwa silau oleh glamour Smith dan mengisi tuntutan dia untuk ubat resep untuk melindungi status insider mereka dalam kehidupan peribadinya dan dunia selebriti.
Pertahanan peguam balas dengan menggambarkan para terdakwa sebagai malaikat belas kasihan yang cuba membantu Smith mengatasi rasa sakit kronik-nya, terutama setelah ia melahirkan putrinya oleh caesar lalu cepat-cepat kehilangan putranya 20 tahun, Daniel, ke overdosis dadah .
Smith akhirnya meninggal kerana overdosis di Florida pada tahun 2007, namun para terdakwa tidak dibebankan pada kematiannya di usia 39.
Juri dihukum Stern dari bersekongkol dengan Eroshevich untuk mendapatkan ubat melalui penggunaan nama palsu dan keliru. Eroshevich juga dinyatakan bersalah menggunakan nama palsu dan keliru untuk mendapatkan resep untuk penghilang rasa sakit vicodin untuk Smith.
Dr Sandeep Kapoor, doktor yang ditentukan sebahagian besar ubat rasa sakitnya, dibebaskan dari segala tuduhan dalam vonis ia disebut kemenangan bagi profesi perubatan.
“Ini bukan hanya kemenangan untuk saya, tetapi untuk pesakit mana saja yang menderita sakit kronik,” kata seorang Kapoor emosional di luar mahkamah.
Pengacaranya mengatakan Ellyn Garofalo juga kemenangan bagi Smith.
“Juri melihat bahawa ia tidak penagih,” kata Garofalo.
Stern awalnya menghadapi 11 tuntutan konspirasi, berlebihan resep opiat dan ubat penenang untuk penagih, dan menipu mendapatkan ubat dengan menggunakan nama palsu tetapi dihukum kerana hanya dua jumlah konspirasi. Hakim dahulu menolak dua dakwaan terhadap dirinya.

Saat ia meninggalkan bangunan mahkamah, Stern kepada wartawan, “Segala sesuatu yang berkaitan dengan kesesuaian ubat, saya dibebaskan dari.”
Pengacaranya, Steve Sadow, kata Stern pernah menyangkal menggunakan namanya pada resep Smith tetapi mempertahankan Stern tidak tahu itu menyalahi undang-undang.
Stern, 41, telah peguam Smith, pengurus, kekasih dan teman sejak mereka bertemu pada tahun 2001. Kesaksian menunjukkan mereka tak terpisahkan, bahkan ketika dia terlibat dengan lelaki lain.
Pada tahun 2006, Smith mengenakan gaun pengantin, dan ia dan Stern mempunyai komitmen pada upacara catamaran dari Bahamas. Mereka bertukar cincin dan sumpah tetapi tidak pernah berkahwin secara rasmi.
Pada satu titik, Stern mendakwa dia adalah ayah dari bayi perempuan Smith sampai ujian DNA dibuat jelas ayah adalah fotografer Larry Birkhead, yang sekarang mempunyai hak asuh anak.
Sadow berpendapat selama persidangan bahawa Smith adalah cinta hidup Stern dan ia tidak akan pernah menyakitinya. Dia juga menekankan bahawa Stern bukan doktor dan mengandalkan profesional perubatan untuk melakukan hal yang benar untuk Smith.
Eroshevich Kapoor dan juga berhampiran dengan Smith selama tahun-tahun terakhirnya.
Eroshevich, 63, adalah jiran Smith dan rakan sebelum melayan dia sebagai psikiater. Jaksa mendakwa persahabatan itu merupakan pelanggaran etika profesional dan disebut sebagai apoteker yang bersaksi jumlah ubat Eroshevich diminta untuk Smith pada satu titik harus sebesar bunuh diri farmasi.
apoteker menolak untuk mengisi permintaan tersebut, dan jaksa menunjukkan Eroshevich digunakan apotek lain untuk mendapatkan sebahagian besar daripada ubat dan membawa mereka ke Smith di Bahamas.
Seiring dengan konspirasi, Eroshevich dihukum kerana tidak sah memperoleh vicodin oleh penipuan. Juri buntu pada apakah dia sah ubat.
“Saya merasa lega,” kata Eroshevich. “Saya senang sudah berakhir.”
peguam nya, Brad Brunon, mengatakan ia kemungkinan akan bergerak untuk percubaan baru dan mungkin telah meminta untuk memiliki tuntutan terhadap penurunan ke ringan.
Stern dan Eroshevich tetap tidak menunggu sidang 6 Januari ketika pembela dapat mengajukan usul untuk percubaan baru.
Jika gerakan tersebut ditolak, hakim boleh kalimat kedua terdakwa, tapi tidak akan jelas berapa banyak masa penjara, jika ada, mereka boleh hadapi.
Kapoor, 42, yang internis Smith, menulis resep banyak untuk opiat dan ubat penenang selama tempoh dia memperlakukannya. Pengacaranya mengatakan dia mengikuti rejimen ubat berasal oleh doktor sebelumnya Smith yang menjual amalan ke Kapoor.
Jaksa Renee Rose dan David Barkhurst berpendapat bahawa Kapoor mengaburkan batas antara pesakit dan doktor ketika dia difoto menciumnya di sebuah pesta. Mereka juga menunjuk sebuah buku harian di mana Kapoor membahas “irama” pengalaman naik dengan dia dalam parade kebanggaan gay dan bertanya-tanya: “? Bolehkah dia menghancurkan saya”
Juri dari enam perempuan dan enam laki-laki menghabiskan sembilan minggu mendengar butiran kehidupan bermasalah Smith dan 58 jam berunding vonis mereka.
Dave Kettel, seorang bekas jaksa federal yang mengendalikan kes ubat resep dan di mahkamah untuk keputusan, mengatakan hasilnya mungkin membuat kerajaan enggan untuk mengajukan kes serupa.
Jaksa yang menangani kes ini mengatakan mereka akan punya komen kerana terdakwa masih harus dihukum.
Los Angeles County Kejaksaan Steve Cooley mengatakan dalam sebuah pernyataan tertulis ia senang ada beberapa vonis bersalah.
“Kes ini menggambarkan masalah penggunaan berlebihan ubat resep dalam masyarakat saat ini,” kata Cooley, seorang calon pengacara umum negara. “Profesional perubatan mempunyai tanggung jawab untuk memastikan bahawa panduan etika profesi yang ketat mereka diikuti dalam resipi ubat sebagai sebahagian daripada rawatan pesakit mereka.”

Entry filed under: Berita Undang-Undang. Tags: , , , , .

Meek: Clinton tidak meyakinkan saya untuk drop tawaran Sen bersalah dalam pasangan kaya Fla’s membunuh pemimpin


Categories

Arkib Blog

Disclaimer

Blog ini ditulis secara bebas oleh para penyumbang berita. Kami tidak bertanggungjawab diatas kesahihan berita-berita yang diterbitkan.

%d bloggers like this: